mys dag med fam.


Igår kväll fick kevin Stuvade makaroner och falukorv, det relaterade till en mer eller mindre dålig mage eftersom han är mild-Laktos, men läkaren sa att det kan växa bort och eftersom han haft det sen pyttis så trodde jag det iaf blivit mildare , testar man inte får man inget veta .
Han kräktes ner sin säng på natten efter att ha ätit det, det stank verkligen pekka i hela sovrummet så jag väckte babe och bad han hjälpa mig för jag klarade inte av lukten, jag fick duscha av han istället.
sen var det inget mer med det mer en att vi aldrig kommer ge han sånt igen först om 1 år igen och testa om det kanske blivit mildare då, testar 1 år åt gången.

Tjejen sov skit dåligt den här natten också, tror hon kände av lite att bror sin inte mådde så hyffsat.
men det fick vi ta helt enkelt, idag har vi iaf umgåtts med Victoria&saga med hennes sambo, lurade ut dem på en lång promis till maxi hahahaha oj vad klag :D snäll jag är! dem trodde jag menade ica som är granne med mig men näähedu, man ska aldrig vara så säker. ;)
kallt som fan var det men väl framme sprang barnen och jagade varandra fick pepparkakor och julmust och vi vuxna glögg, mjammii . super gott!
blöjor och mat handlades sen tog vi en random på donken innan vi satte oss i bilen hemåt. =)

Lilla Pixie drömmer jätte konstigt nu.
undrar verkligen hur hon kommer sova inatt om hon redan nu skriker i sin dröm, återstår och se, vart inte hennes vanliga kvälls sömn, i vanligt vis brukar hon sova i vagnen till 9 och få välling och sova till 5-6 för frukost, nu somnade hon av övertrötthet i vagnen vid 5 och sov till halv 7 och vaknade och skrek omöjligt att somna om, så hon fick välling och nu sover hon i sin säng, så det lär väl bli att gå upp och ge henne flaskan inatt. Attans!
tror även att det är en tand 2 på Gång. för att hon biter i allt , ofta har händerna i munnen och ska gnugga majskroken på köttet samt bita mig i ansiktet, sen är det bukla på köttet igen.

Lång text vart det, men ska lämna ett negativt omdöme på tradera till en sk köpare som skulle köpa en pyamas men som aldrig betalade inte heller hörde av sig trots påminnelse och mail. dåligt! oseriös köpare.
Jennie » 2010-12-09 | 20:22:30
URL: http://mammatillvidar.blogg.se/

Usch , jag blir så sur på dåliga köpare på tradera , :(



Usch vilken natt , genast kändes min natt inte alls så farlig :) haha ..



Nu har jag lagt upp en bild på vår förlovningstatuering ! ;)

Sara - Alicias & Manfreds mamma » 2010-12-09 | 20:38:54
URL: http://saralovdahl.blogg.se/

Okej vad jobbigt.

Ja det är inte roligt att känna så. Tränar inte på gym, känns som inte tiden finns där. Så tränar hemma med wii =)

Frida » 2010-12-09 | 21:30:42
URL: http://hartieparty.blogg.se/

Hon har 3 i underkäken o det är jätte svullet i övre så kommer nog bryta upp inom en kort tid! Gillar hon bitar ändå? Pixie är faktiskt duktig, har börjat att ge mer och mer av våran mat, men jag steker o saltar inget. Hon dricker ingen välling men älskar sin gröt!



Åh så mysigt med syskon kärlek! Vet ni vad det är för kön på bebisen o har ni något namn?



Äter mini piller. Eftersom jag ammat tills en vecka sen, hon sluta bara tvärt...:( Så syskonen får nog vänta 2-3 år tyvärr:/

Det var en bit då! kramar.

Linda Olsson » 2010-12-09 | 21:56:19
URL: http://mrslindaolsson.blogg.se/

Vilken vacker bild! :)

Veronica » 2010-12-09 | 22:10:29
URL: http://attblifler.blogg.se/

Vilken vacker vinterbild!



Mår ni bra annars? Kramis

Elly- mamma till Leon » 2010-12-09 | 22:30:19
URL: http://gravidnu.blogg.se/

men gud va irriterande att de inte betala på tradera! hann du skicka paketet? :S

Hoppas natten går bra med barnen :)

kram

Zandra - mamma till thindra ♥ » 2010-12-10 | 08:15:53
URL: http://mammaijuni.blogg.se/

Tack så mycket, det är en tunika som har rullat till magen! ;D



Jag vet inte ännu om jag ska börja med vällingen eller om jag ska köra med ersättning på morgonen eller kvällen bara. För hon har smakat på vällingen och de tyckte hon inte om hon vägrade att ta den.. :)



Mikaela - gravid i vecka 30 » 2010-12-10 | 08:38:43
URL: http://mikaelalindebrand.blogg.se/

Då vet du vad du har att förbereda dig på! En till liten tjej som kommer och styr ;) Haha.

Jag tycker med lila är snyggt på killar, och även rött. Och många färger kan man juh ha till båda, det är juh just rosa som är lite sådär med.



Men som du säger, nästa graviditet kanske påminner mer om min mammas - det är sådant man aldrig vet, men det är kul att kunna jämföra och komma ihåg :) Men jag håller med dig, den graviditeten du har nu låter lite som en blandning av dina tidigare :) Haha.



Min kusin och hans sambo fick en son igår (BF 16 Dec), och gud vad jag längtar efter att tiden ska gå till Februari nu! (A)

Hannele - mamma till 2 underbara prinsar <3 » 2010-12-10 | 09:14:30
URL: http://mammah.webblogg.se/

Svar:

Nej det gör jag inte, har aldrig haft några svårigheter att lämna ifrån mig mina barn :) Tkr att det är viktigt att man kan lämna ifrån sina barn någon gång i sitt liv annars så kan de bli jobbigt i längden..



HEMMA?! omg! Jag skulle aldrig våga föda hemma för att det finns ju risker att det kan bli komplickationer eller nåt och det vågar jag inte ta.



Kraam

Sanna - Gravid i v.29 » 2010-12-10 | 10:21:59
URL: http://saaanna.blogg.se/

Sv: Ja, fy sjutton!



Nej, jag har inget körkort. Tyvärr. Min sambo vill att jag ska ta det, och det vill väl jag också egentligen. Men saken är den att jag är livrädd för trafiken så jag vet inte hur det ska gå. Hur jag ska lyckas behålla mitt lugn när jag kör bil. För det är ju inte så bra att köra bil om man är rädd. Jag är tillomed rädd för att gå över övergångsställen. Inte så nyttigt kanske haha. :p



Har du körkort?



Kram!

I väntan på Liten - Gravid i vecka 36 » 2010-12-10 | 11:04:59
URL: http://madeleines.se

hehe jag har ingen aning faktiskt, antar att det är så att de räknat ut snittet på när de flesta föder och då är det 2 dagar senare, eller något :D Kram

Jessica gravid & mamma till Paulineh. » 2010-12-10 | 11:30:04
URL: http://jessie0202.blogg.se/

Nä precis, man kan tyvärr inte göra det när man har barn redan. Även om man ibland känner sig helt död.



Vad händer för familjen i helgen då?



Kram

Sanna » 2010-12-10 | 11:30:11
URL: http://mammasvardag.blogg.se/

SV: Nej, hennes pappa är tyvärr inte med mycket i bilden alls numera. Han dyker upp lite som han känner och har gjort så hela tiden sedan hon föddes, under en period träffade han inte henne under nästan 2 år. Hennes 2 års dag förra året firade han inte alls, varken ringde och gratulerade eller någonting annat.



Nu har han en massa problem med sitt ex och hans andra dotter (snart 1 år). Hon har inte heller någon kontakt med mig, trots att jag försöker för barnens skull. Hon svarar varken på sms, mail eller annat och jag antar jag inte kan göra mycket mer än låta det vara tills hon känner sig redo för kontakt med mig och min dotter.



Jag får barnbidrag, studiebidrag, underhållsbidrag och bostadsbidrag samt diverse löner ifrån små jobb här pch där. Så vi klarar oss.



Kram Sanna

Linda Olsson » 2010-12-10 | 11:53:16
URL: http://mrslindaolsson.blogg.se/

Jag fick bara koderna i ett mail från smartson. :)



Det va just det, hon såg inte ut som en pixie när hon kom ut, så vi fick ändra oss lite där. :)



Kramar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback