ögonen i kors :/



oj vad min hjärna tog slut. mycket skrivande idag men jag känner bara för det, rensa min hjärna lite.
Dessi gumman, jag fick aldrig tag i min barnmorska så fick aldrig reda på vad det kunde vara. =/
har aldrig haft foglossning så hur känns det??

Maken kom hem och började med middagen (Makaroner & köttfärssås ) lite för salt för mig, typiskt. så kräsen.
nåväl fick jag bara i mig några tuggor sedan kom halsbrännan och jag letade desperat efter tabletterna men dem är spårlöst försvunna?? KEVIN ! attans att man inte får bra svar från honom haha.

trotts min dåliga aptit så behåller jag vikten, konstigt nog.
jag känner mig så himla trött, sådär trött att man känner sig snurrig och skulle kunna somna sittandes med ett par ögon som bara hänger och en tjej som verkligen stökar inne i magen. :)

Angående Ellos.se så kommer jag aldrig beställa därifrån, dem har visat hur pålitliga dem är.
Min mor som beställde en nagelförlängning till mig i julklapp har inte fått den och hon har ringt och bråkat med dem men bara fått till svars att ringa vidare för dem inte vet vart den är.
dem skulle efterlysa den och ta bort betalningen, så vad gör man nu? väntar och väntar och återigen väntar.
ska man hoppas på att dem fixar fram den eller inte bry sig, jag väljer nog det andra alternativet.

En julklapp kevin skulle få därifrån tillsammans med en pyamas har fortfarande inte kommit, betalade för båda två men fick bara pyamasen. när man kikade på lappen står det att den kommer i februari ? =/
fint att dem medelar mig innan dem gör iordning min order ! får jag den inte kommer jag i första hand ringa och tjaffsa med dem gör dem inget åt det får jag tillkalla andra kontakter som kan göra något åt det.

vissa företag bara blåser sina kunder från grund och botten. jag har dock raderat dem från mitt liv i princip.
litar inte alls på dem!

nåväl hopp i säng för mig. :) kramis.
DONKEN » 2010-01-08 | 19:51:11
URL: http://donkens.blogg.se/

nattinatt o sov så gott... :) jooo, jag hoppas att vince's trotrålder bara varar i en dag eller två, max. hahahhaha ja drömma kan man ju... kanske tröttheten beror på näringsbrist om du äter så lite. du får dricka mer blåbärssaft! :) ja, lasse tycker minsann man ska ha 3 år mellan barnen, för det är så ALLAA har det. men jag vill ha många barn, innan jag blir för gammal... ;) pöss på dig!

Emelie » 2010-01-08 | 20:02:43
URL: http://mliochkarleken.blogg.se/

Sv: Jajjemen jag mår bara fin fint :):)

Jag bor 3 mil norr om göteborg, Nol heter de:) Jaså det ska jag försöka ha. Ska bli roligt att åka till stockholm faktiskt, har bara vart där 1 gång :D Kramar!

StoppaKissie » 2010-01-08 | 20:16:37
URL: http://www.StoppaKissie.bloggplatsen.se

Ja tjänar typ inga pengar alls...en liten summa genom bubbelroom bara...



Men det beror ju helt på hur många besökare man har, ju fler man har ju mer tjänar man...men de blir endån inte mycket om man inte är "storbloggare"

Men sen så finns det ju så du kan tjäna pengar på reklam på din blogg (gör ej det på denna) och även om du lägger upp mycket "egen gjorda" videos så finns ju videofy.me



Lycka till...delta gärna i tävlingen som pågår och vinn en länkning på StoppaKissie bloggen i en veckan. det bidrar även till fler besökare till StoppaKissie bloggen vilket är bra..



Kram

Ida Tallhed » 2010-01-08 | 20:20:52
URL: http://idatallhed.blogg.se/

jag gillar din header



Hejsan :) Jag är med i en fototävling inne hos http://vardagslyckan.blogg.se och jag skulle uppskatta om du ville rösta på mig genom att välja mitt namn i omröstningen som finns i menyn // Ida



Det vore guld värt!

Kram

Milliez ♥ Bilvande 3 - barnsmamma » 2010-01-08 | 20:42:12
URL: http://milliez.nu

Ja det är verkligen en superbar sida :)

Man blir nästan tokig ;)

Jela - Bebis i mars » 2010-01-08 | 23:13:44
URL: http://jeliz.blogg.se/

Aa så jäkla typsikt att det ska vara rea efter jul då man brännt alla cash haha. Jaha va roligt, vi bor mellan älvsjö o bandhagen :D



Tjenna grannen :P

Emelie » 2010-01-09 | 10:19:04
URL: http://davidminprins.blogg.se/

Visst är den :D Hon verkligen älskade David!

Ja jag längtar verkligen tills det är dags för andra bebisen :D Ska bli riktigt kul att David ska få ett syskon!

David pratar inte så mycket. Han säger bara mamma, pappa och där. Han är mer utvecklad i motoriken :) Pratar Kevin mycket? Går han än? :D Kram

dessi » 2010-01-09 | 12:07:39

de är inget farligt. du måste måste bara ta de lugnt och inte gå så mkt. din barnmorska kan hjälpa dig med detta. du kan få ett störd band som håller ihop bäckenet. Hoppas de löser sig för dig gumman! jag skickar med lite info om detta



jag bryr mig om dig. kramar! <3¨



Vad är symfyseolys (foglossning)?



Bäckenet består av två halvor som är förenade framtill med en stel led eller fog som kallas symfysen. Denna fog är förstärkt med ett kraftigt nätverk av ligament, vilket gör att den under normala förhållanden nästan inte rör sig alls. För att underlätta barnets passage genom bäckenet producerar kroppen när du är gravid ett hormon som kallas relaxin, som löser upp ligamenten i bäckenet. Det gör att dessa fogar kan röra sig mer under graviditeten och förlossningen.



Man vet inte säkert vad som orsakar foglossningen men man tror att den ena sidan av bäckenet rör sig mer än den andra när man går eller rör på benen, och att detta leder till smärta och inflammation i symfysen. Det går inte att diagnostisera problemen med hjälp av t ex röntgenundersökningar eftersom den här rotationen inte syns på röntgenbilden. Många kvinnor med symfyseolysbevär (foglossning) upplever en stark smärta utan att bäckenet vidgats särskilt mycket. Smärtan står inte i proportion till graden av vidgning.

Vilka är symptomen?



Smärta över blygdbenet och i ljumskarna är de vanligaste symptomen. Du kan också få ryggsmärtor, smärtor i bakre delen av bäckenet eller höftsmärtor. Det är vanligt med en skapande eller klickande känsla i området runt blygdbenet och smärtan kan röra sig nedåt lårens insida eller mellan benen. Smärtan förvärras ofta om du har benen brett isär, promenerar, går upp- eller nerför en trappa eller ändrar ställning dig i sängen. Den är ofta mycket värre på natten och kan göra att du sover dåligt. Det kan vara särskilt smärtsamt att gå upp på toaletten på natten.



När uppstår detta?



Foglossning kan uppstå mot slutet av den första trimestern eller efter förlossningen. Många kvinnor upptäcker symptomen första gången i mitten av graviditeten



Tips för självhjälp



• Avbryt rörelser som gör ont. Om något gör ont, undvik om möjligt att göra det. Om man låter den här typen av smärta blossa upp kan det ta lång tid att få den att gå tillbaka igen.



• Rör på dig lite och ofta. Du kanske inte alltid känner av vad du gjort förrän senare på dagen eller efter att du gått och lagt dig.



• Vila regelbundet genom att sitta i en ganska upprätt ställning med ordentligt stöd för ryggen.



• Undvik att lyfta eller skjuta på saker (att köra kundvagn kan vara särskilt smärtsamt).



• Det vara bra att sitta ner när du klär på dig, särskilt underbyxor eller byxor. Trä plagget över fötterna och ställ dig sedan upp och dra upp det. Försök inte att trä i benen i byxor, kjolar eller underbyxor medan du står upp.



• Ta ett steg i taget när du går uppför trappor. Kliv först upp med det bästa benet och låt sedan det andra benet följa efter. Upprepa detta på varje trappsteg.



• Försök hålla ihop benen och undvik att göra bredbenta rörelser som t ex att gå i och ur bilar eller badkar. Om du måste göra något bredbent, gör det sakta och försiktigt och håll ryggen böjd.



• Undvik att simma bröstsim om du kan och var försiktig med andra simsätt. Simning kan ofta kännas bra medan du är i vattnet men smärtan kan förvärras när du går upp ur vattnet.



• Regelbunden bäckenbottenträning och träning av nedre delen av magen kan bidra till att minska den belastning graviditeten utgör på bäckenet. För säker och enkel träning av nedre delen av magen, ställ dig på alla fyra och sänk ryggen så den är så rak som möjligt. Andas in och när du sedan andas ut gör du en bäckenbottenrörelse samtidigt som du drar naveln inåt och uppåt. Håll den rörelsen stilla i 5-10 sekunder utan att hålla andan och utan att röra på ryggen. Låt musklerna slappna av vid slutet av övningen



Anonym » 2010-01-09 | 13:02:13

Åh är det Gucci? Äkta???

Angelica <3mamma till liam & nr 2 påväg<3 » 2010-01-09 | 19:40:49
URL: http://kronanskvinna.blogg.se/

usch lider verkligen med dom som får magsjuka :( Aa båda barnen var planerade, men andra barnet gick snabbare än vad jag trott, men de gör absolut ingenting =)Fan va dåligt av ellos, förståra att du inte kommer beställa nå mer därifrån! Hoppas du får en bra kväll eller att du sover gott :D Kram

DONKEN » 2010-01-09 | 20:47:33
URL: http://donkens.blogg.se/

Nope, det får han inte, men man skaaaa ju inte ha parfymer i sånt, till de är typ 1 år eller så. Säger Lasse iallafall. Jag är såndär orolig mamma som blir hispig så fort jag hör nåt om hur man ska ge dem vad för saker och vad deras hud och magar osv tål, å sånt... Men han fick inge utslag av den, å då är den väl ok, antar jag ;) jaaaa, han kommer väl ändra sig med tiden, bara han inte håller på att barnvägra länge till, för det orkar jag inte med. Haha.. Och jag skiter gärna i hur alla andra gör, hahaha... Jag vill ha nu, o så äre bara. Kroppen är OK och jag känner mig redo, så varför inte.. Tycker jag. pöss!

Angelica <3mamma till liam & nr 2 påväg<3 » 2010-01-09 | 21:04:40
URL: http://kronanskvinna.blogg.se/

Då gick de rätt snabbt för er :D Liam tog det 6 månader & denna tog de ca 4 månader! =)

MichellesMamma och nummer 2 påväg<3 » 2010-01-09 | 23:00:45
URL: http://saramalmstrom.blogg.se/

jävlar va ruttet av ellos :s fy ja som tänkt beställa därifrån men nu kommer ja inte göra det.. Allt bra med er annars?? kram

Jessica Nellie & Oliwer´s Mamma » 2010-01-09 | 23:22:06
URL: http://shiiitonge.blogg.se/

haha nej gud nej det kan ja inte påstå. det är bara hon som kommenterar ibland.



men du ska ni med på tisdag det vore jäte kul :D

kram kram

Milliez ♥ Bilvande 3 - barnsmamma » 2010-01-10 | 07:59:35
URL: http://milliez.nu

Jag använder mig av det enklaste (enligt mig)

photoshop elements 6 :)

Emelie » 2010-01-10 | 11:49:12
URL: http://davidminprins.blogg.se/

Jag tog lite popcorn :D Tror inte det skadade! Det var väldigt gott :) hehe

Förstår att det är underbart! :D Vi hoppas på barn våren 2011 :) Så då får vi börja försöka i april ;) hehe

Tror inte att det kommer att gå på första försöket men man kan försöka :D Hur var det med er? Var lilla sessan planerad? :) Och isånafall hur lång tid tog det för er att bli gravida? :D

Vad duktig han är på att prata :D David började gå innan sin 11 månader dag :)

Kramar

Emelie » 2010-01-10 | 15:21:37
URL: http://mliochkarleken.blogg.se/

Sv: Mm okej :) aa jag skall söka upp en läkare imorgon. måste få lite piller hihii.. Tack så jätte mycket för tipset, de tar jag till mig :D

Kram

Jela - Bebis i mars » 2010-01-10 | 19:05:37
URL: http://jeliz.blogg.se/

Nääe de e ju asnära :) Mjaa jag gör inte så himla mycket, passar på att vila och sova innan bebisen kommer haha :D Sj då, är du mammaledig fortf åt kevin eller?

Monica » 2010-01-10 | 21:14:06
URL: http://theobeosmamma.blogg.se/

Hej! Theodor har alltid sovit bra egentligen. Han var sex veckor när han somnade runt 23 tiden o sov till 6 på morgonen. Fick flaska o somna om. Så har det varit nästan hela tiden, fast med tiden så har han somnat tidigare på kvällen. 2 veckor innan han började dagis så somnade han 19 på kvällen o vaknade 7 på morgonen o var uppe till ca 11 på förmiddagn o sov sedan 1 timme. O så e det nu oxå fast nu vissa dagar har han ju krånglat. Menmen.. Hur har ni haft det i helgen då? Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback