Ett band som aldrig kan klippas.



Man kan bli fruktansvärt arg på sina barn, skälla på dem, säga åt dem på skarpen och ta tag i deras arm,
sätta dem i ett skam hörn, bli så arg att det bara kokar i kroppen när dem testar ens gränser, jävlas, gör det dem inte får, vrida om våra nerver riktigt många gånger, önska att någon bara tar ungen en stund.

få grymt dåligt samvete att man gett en utskällning eller sagt åt sitt barn med skarp och bestämd röst.
känna att man bara vill säga förlåt och krama om sitt barn samtidigt som man vet att barnet tror det är okej att göra som den gjort och fortsätter så visan upprepas.

Detta är kärlek, hur arga man än blir på varandra så är det kärlek.
man älskar sitt barn så högt och obeskrivligt, det finns inte ord till att förklara min kärlek till min son.
att ett sådant litet mirakel kan ge och få en att känna sån lycka, sådan kärlek, sådan glädje och kärleks-sorg.
mellan en förälder och ens barn finns det aldrig något hat, inte heller något ont bara ett band som kommer vara för evigt med små bråk men aldrig ondska, aldrig hat eller vrede.

jag kommer skydda dig med mitt liv med mitt hjärta hela livet, enda ner i graven och för all framtid.
du är min ögonsten, ögonskatt, min älskade baby jag älskar, jag skapat, jag bärt på och fött genom smärta.
lämnat allt och valt att du ska bli mitt liv, du är mitt liv, mitt hjärta som är utanför kroppen.
händer något dig så skadas jag också, ingenting kommer kunna nå dig utan att ta sig förbi mig och det är inte lätt för jag är starkare en allt när det gäller dig. <3

Kevin Benjamin Mathias, jag älskar dig vår prins, du får hela världen att le, du får hela världen att lysa . <3
Martina, hobbyfotograf och mamma » 2010-01-29 | 13:46:57
URL: http://beautywolf.blogg.se/

riktigt bra skrivet håller verkligen med dig i de du skriver:)



SV: väggtexterna jag hittat finns på http://www.unikdekor.se :)



Jag jobbar på hemtjänsten i Uppsala, ett jobb att hata på vintern i denna kyla men lätt att älska på vår/sommar när de är sol ute och värme hehe:)



Cornelia går på dagis när jag jobbar men är hemma när jag är ledig:)



härligt att flytta men förök att ta de lite lungt ändå:)



hare gott

ktam

Sara - Alicias mamma & gravid » 2010-01-29 | 18:15:19
URL: http://saralovdahl.blogg.se/

Ja jag har ju jobbat med dagis i 2 ½ år innan jag fick Alicia. Sedan har jag haft praktik på dagis i 3 år. Så jag vet att jag vill jobba med det! :)

Vad vill du jobba med när du blir stor? ;)

Emma,21 år & Gravid <3 » 2010-01-29 | 18:26:58
URL: http://emmaochmatte.blogg.se/

Hehe ja man får väl passa på nu :)

Sen blir det väl inga,

lugna stunder på ett bra tag,

kan jag tänka mig :p



Okej va skönt för er :)

Spännande med ny lägenhet :)



Gud vilket fint kort på er två :)

Ni är juh verkligen super lika :D



Ta det lugnt med flytten nu bara :)



Kramar

Sara - Alicias mamma & gravid » 2010-01-30 | 08:55:36
URL: http://saralovdahl.blogg.se/

Ja nej det är dåligt betalt! Precis är ju inom kommunen :( Tråkigt att det är dåligt betalt när det är människor man jobbar med!

Jennie » 2010-01-31 | 22:06:01
URL: http://mackansfliicka.blogg.se/

aww så söta , gullig text <33


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback