Sol sol strålande sol.

Vilken tvär fint väder de varit dessa dagar, man har ju inte velat varit inne precis.
dock har lill sessan varit krasslig, och de kan ju få ens hjärta att hoppa ut av oro med tanke på att hon är så mini, finns de något värre en plötsligtspädbarnsdöd eller bli inlagd.. nej! hon har skrikit två dagar, inte velat ätit som hon ska, haft feber och dratt sig i öronen konstant.. misstankar flög om en öroninflammation, vårdguiden ville att vi skulle åka in men min känsla var att vänta en dag till och se om de blir någon ändring, efter alvedonen somnade hon tillslut efter mycket gung i vagnen. åhh stackars darling. :(
idag har hon varit extremt mycket lugnare, knappt gnällt ett djud och feber sjunkit och äter som vanligt. hm.. jag undrar då om de är 3 dagars feber som slagit till på henne eller om de varit en vanlig förkylning för näsan runnit.
jadu, så länge hon mår bra/bättre så är jag nöjd och slipper sjukhuset. :)

idag har de varit sjukt varmt, först till bvc barnen skulle vaccineras men eftersom hon hade feber så avvaktar vi med vaccinationen, grabben fick sin vaccination mot mässling, påssjuka m.m i armen och grät bara en snutt sen var allt som vanligt igen. :) mammas duktiga kille !
Skruttan hade gott ner 5 gram .. eller hade hon ?! .. jag vägde henne på södersjukhuset när kevin var där, och nu vägde hon 5 gram mindre, men tanten sa att de brukar vara olika på olika vågar, så jag får tro henne.
hon kan också gott ner för att hon inte haft sån aptit som vanligt. men pga min oro så boka vi in en tid till nästa vecka för att se upp henne. <3
Nu hoppas jag att barnen håller sig friska och slipper allt skit hedan efter.

efter bvc gick vi till kyrkan och hade ett möte med prästen om dopet.
jag lovade mig själv att inte ge ifrån mig en svordom, men när de kom ett underligt flygande djur som flög stilla mitt framför oss i säkert 1 min och ba stirra då vart man ju lite knäpp och ba * vafan är de där för en filur* Raring svarade : men du, de kanske är sava som vill få kontakt med oss.. .. Sava ( vår vän, käraste vän som försvann år 2006) ..  kan de vara så.. tänk om man blir en fjäril eller liknande när man dör. who's know?
hur som hur, har jag färgat håret och ska klinka på lite nagellack .. Mammsen ska slinga mina röda slingor samma dag som jag gaddar mig, fräckt va ? ;) , ska passa på att bada imorgon med familjen i sjön hära när raring slutat.

Ha de king, Tjingeling. :)

Jessi Fox » 2010-07-09 | 10:03:40
URL: http://jessiljungkvist.blogg.se/

fina ni e!



japp vi har solarium hemma :) håller med dig, skitsnygga dojor jag har köpt! har ett par svarta/rosa redan. ångrar mig inte ett dugg :D

a g n e s » 2010-07-09 | 15:47:14
URL: http://happypig.blogg.se/

Fin blogg du har ! (:


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback