back in town.

börjar komma tillbaka till det normala efter att åkt in och ut på sachssa barnakut två dagar i rad och setat där från morgon till kväll, nä fy fan säger jag bara.
Allt började med när jag skulle ge kevin mat och han inte hade någon aptit, då kände jag att han var sjukt het både pannan och kroppen säkert 40 Grader i feber, försökte få i honom vätska och det var de ända han ville ha tills han kräktes och bara låg på golvet, ringde då vårdguiden när han började dra sig i snoppen och öronen, dem sa antingen urinvägarna eller öroninflammation, åk in med honom. visst packade allt och åkte..
faaan vad trött jag är på sjukhus och sitta längst ner i korridoren med skruttan var inte det roligaste, proverna visade inte bakterier och öronen var fina, sänkan låg på 19 så dem tog en funderare på om det var bihåleinflammation, vi skulle avvakta tills dagen där på, natten var lång och förjävlig, vaknade med 5 min mellanrum och trodde att värmen skulle steka honom för så het han var och bara gnällde och ville bara dricka.
ett vandrande lik åkte vi in till sachssa barnakut igen denna gång hade sänkan stigit sky högt till 128 och massvis med vita blodkroppar som inte var bra, han visste att det var en infektion men han visste inte vart, Urinvägarna eller skelettet , inga bakterier i urinet och då återstår skelettet men eftersom han rör sig och inte har ont när han rör sig så kunde dem nästan utesluta det och säga att det var övre lunginflammation så han fick en väldigt stark medicin som är mycket starkare en kåvepenin och ammox .. han ska ringa oss imorgon och kolla hur han är.
stackars vår lilla prins, att han alltid åker på något skit, så motaglig för allt, men vi kan ju inte stänga in honom, hans svaga immunförsvar, hur tusan bygger man upp det? :(

själv var jag helt slut igår, orkade knappt ta gumman men kämpade till det, åt ingenting .. nu idag har jag märkt att jag själv åkt på hals infektion med sån där häng huvudvärk, fy tusan! ringa vårdcentralen imorgon, man ska inte gymma när man är förkyld, men jag gjorde det iaf och har mig själv att skylla, tur att raringen tog sin semester vecka och sparade två dagar till dopet, man blir verkligen orkeslös, svag, ömmar i hela kroppen, ähh jobbigt .. nu sitter jag och dricker tee för att producera mer mjölk till skruttan och ätit som en tok med tanke på att mjölken kan sina fort vill jag verkligen inte vara med om!
vart så otroligt orolig igång så jag satte mig tvär på golvet och stor skjöt .. så otroligt tungt, men nu börjar den bli tjockare och rinna mer förhoppningsvis, igår skrek hon bara och idag är hon nöjd och belåten, ska väga henne imorgon igen och se om min mjölk gör någon nytta, får komma ihåg att hon vägde 5500 kg igår. =)

ja, ibland kan man faktiskt inte hålla bloggen uppdaterad, iaf inte när man är morsa! bara gilla läget liksom hur mycket de en kliar i fingrarna till och från. :) ,
sjukt nervös inför dopet och jag som försökt övetyga raringen att köpa en brudklänning till mig haha, man kan ju alltid önska att han göre. ;p så vacker klänning så jag smälter, nåväl, tillbaka till dopet, kommer inte kunna se hans mamma, kommer inte kunna hålla käft till henne och det kommer bli kaos, i kyrkan tänker jag försöka stänga av, det är trots allt dotterns dop och jag har lite respect för kyrkogård och kyrkan .. jaja vi får väl se , men hon kommer inte i närheten av min dotter Grr! kärringen är kaxig för att knappt kunna gå...

Mina underbara kidz <3 utan er skulle världen rasa samman.

Fru Charlotte - Mamma till Nikita » 2010-06-30 | 20:46:51
URL: http://charlottegaines.blogg.se/

Nej nu får de fn va bra! Stackars barn, det är så orättvist ju, han är så himla liten och är sjuk hela tiden. Får försöka se det positivt att han kommer typ aldrig vara sjuk när han är äldre, för han kommer ha byggt upp sånt immunförsvar tills dess. Lillplutten :(



Och du måste ju äta, om inte för din egen skull så tvinga i dig för Pixies skull. Skulle va så tråkigt om mjölken försvann pga att du inte kan äta, men jag förstår dig och vet hur jäkla svårt det är att få i sig nått, men du får försöka helt enkelt.



Stark som bara den är du, vet du de! Jag beundrar dig nått enormt! Fortsätt kämpa som du gör så får det vända till det bättre snart!!!



sv: Ja det är skitbra och ha en katt som barnvakt, Nikita älskar att titta på honom och dra honom i pälsen :) Jag förstår om du inte har tid med sånt när du har dina små änglar, du får ta igen det sen när dom blir lite äldre :)



Kramar

Millah » 2010-06-30 | 23:30:26
URL: http://millahoman.blogg.se/

Hej :)

Jag har nu igång tävlingar och det kommer in nya hela tin.

Kanske finns det något som intresserar just dig.



Var gärna med :)

http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html



Är du int intresserad ber jag så hemskt mycket om ursäkt

och då är det bara radera den hära kommentaren eller nå:)



Ha det bra :)

Kramar // Millah


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback