Gravid,barn lista.

När fick du/ni reda på att du va gravid? - oh, minns inte med första, men med andra sommaren 09 någon gång.
Vad blev raktionen? - Glädje, lyckorus.
Var barnet planerat? - Ja.
Hur var dina "40" veckor? - dem första veckorna mådde jag toppen, kände inte av graviditeten med dottern, sen började jag må illa då och då, foglossning då och då ryggen som skrek m.m
men med grabben var det nog besvärligt rakt igenom.
Fick du bristningar? - med kevin fick jag några små på höften, med dottern två små på andra sidan höften och på låren och lite på rumpan :/
Hur många veckor och dagar gick du? 38 veckor med kevin, dottern ....
Hur mycket gick du upp i vikt? - 11 kg totalt med kevin, 17 kg hitills med dottern.
När börja dina värkar sättas igång? - 30:e december 08 med grabben, dottern .....
Gick ditt vatten? - Nej de tog hål på hinnan med kevin.
Vem hade du med dig på förlossningen? - Min man Tony, världens bästa <3
Hur var din förlossning? - Obeskrivligt underbar <3
Hur lång tid tog din förlossning? -  15 timmar.
Hur länge hade du värkar? - 14 timmar tills ryggmärgbedövningen sen kom krystvärkarna.
Hur mycket gick du ner i vikt efter förlossningen? - från 61 kg till 47 kg.


Ditt barn


När va barnet planerat att komma?
- 12:e januari 2009.
Vad trodde du det var för kön? - pojke.
Blev det en tjej eller kille? - en pojke. :)
Hade du gissat rätt på könet? - japp, både på grabben och dottern.
När kom han/hon? - 31:a december 2008.
Hur mycket vägde han/hon? - 3280 kg.
Hur lång va han/hon? - 50 cm.
Vad fick barnet för namn? - Kevin benjamin mathias.
Vad har ditt barn för stolek på kläder nu? - 86/92
Sovtider? - 19:00 sovdags, 06:00 waake .
Hur mycket väger ditt barn nu? - kan nog tippa på 12 kg.
Det senaste utvekligen ditt barn gjort? - Pekar på det han vill ha, pratar i telefon, lärt sig pussas m.m


Kläder och saker:


Vart köper du dina barnkläder?
- överallt!
En baby/barnbutik du gillar? - spelar ingen roll.
Nått märke du föredrar? - nää.
Vad är favorit plagget ditt barn har? - finns inget, älskar alla. :)
Vad är det dyraste ditt barn har? - oj.. vet faktiskt inte.
Vad har ni för märke på vagnen? - Carena, sen kommer en syskonvagn i graco.
Vad har ni för märke på bilbarnstol? - Brio
Senaste du inhandlade? - Kakor till prinsen.
Bästa leksaken ditt barn har? - haha! våra saker är hans favoriter.
Någon sak du VERKLIGEN ska spara? - ingen aning!


Om du fick välja:


Nytt eller begangnat
- Nytt!
Ligg eller sittdel - Både och
Sovande eller vaken - beroende på hans humör.
Napp eller Snutte - Napp



Du som förälder:


Trivs du med föräldrarollen?
- Självklart!
Är du stolt över ditt barn? - över allt annat!
Hur ser dina matvanor ut? - upp och ner.
Stressar du mycket? - Ja för mycket!
Hur ser dina sovtider ut? - ganska dåliga.
Vad gör du helst en fredag? - Myser med familjen.
På vilket sett har du förändras? - Jag vet faktiskt inte??
Vad är det första du tänker på när du vaknar? - vill sova vidare. :p
Umgås du mycket med andra föräldrar? - då och då.
Vad är bäst med att fått barn? - Allting! Är verkligen underbart
Och slutligen.. hinner du med "egen tid"? - när han sover.
Janni gravid i vecka 37 <3 » 2010-03-25 | 11:08:14
URL: http://jhfashion.blogg.se/

Roligt med en barnlista :)



O så underbart att det var en bra förlossning, tycker man hör bara jobbiga överallt, så jag hoppas på det bästa! jag har inte tänkt så mycket på det, har du?



Vad händer idag då söta? Kramar

Elly » 2010-03-25 | 11:22:25
URL: http://gravidnu.blogg.se/

Sv: Ja så kan de va. Jag känner också verkligen bebisen när jag klämmer. En fot där, en rumpa där :D

Kram

Hannele - Mamma till Kevin & Gravid igen » 2010-03-25 | 11:34:42
URL: http://mammah.bloggplatsen.se

svar:

Oj skrev lite konstigt x) haha



Jag menade besväret efter förlossningen med kevin, fick du några då? :) eller hade du kvar dom besvären som tex rryggbesväret, förstår du nu ? :)

Fride - ung & gravid » 2010-03-25 | 11:48:31
URL: http://inutimagen.blogg.se/

Lite upp och ner, har haft väldigt mycket illamående, ont i händerna om nätterna osv. Men det är värt att gå igenom allt det om jag ska få ett litet barn :) Hihi.



Själv då ?

Kram

Emelie 17 år & väntar bebis 28 mars » 2010-03-25 | 12:10:59
URL: http://emeliieanderssson.blogg.se/

Sv:

Ja, man kan ju alltid hoppas ;)

Jag vill ha all smärtlindring man kan få!

Epidural och lustgas är något jag tänker testa ialf :)

Kram!

Denise - Ännu en mammablogg » 2010-03-25 | 13:14:25
URL: http://knoddenojag.blogg.se/

sv: tack så mycket :D

Emma,21 år & Gravid <3 » 2010-03-25 | 17:38:04
URL: http://emmaochmatte.blogg.se/

Asså jag vikarierar bara ;)

Vart bara så att jag fick flera dagar :D

Just nu vickar jag på ett dagis :)

Ska jobba lite på tisdag oxå ;)



hehe ta det lugnt med tvättningen kära du ;)

Annars kanske hon väljer att ploppa ut,

på tvättstuge golvet ;) haha.



Planer inför helgen? :)



Kramar

Geirdaniella » 2011-04-11 | 14:03:06
URL: http://geirdaniella.blog13.com

I visited your web so many times and I do not know why I keep going back. I guess your drawing and writing are so good, they make me think about life and God. Your work is inspiring


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback