Let's Go !



Mammas gosepojke ! vi har varit på ett litet äventyr idag trots att lilla dessi gumman inte var med oss pga sin operation hos tandläkaren stackarn !
jag köpte nya benvärmare efter som en mr Kevin Kiwi piwi slarrvat bort mina, busunge!
gick en skönare promenad idag ned till babyland och köpte madrass till lillans säng och napptermometer samt en sugrörsmugg och flaskdiskborste ( igen ) .
har gräddat en god mumsig äppelpaj typiskt mina cravings under graviditeten, nu väntar vi på mannen i huset.

på fredag ska vi bygga upp spjälsängen och fixa sovrummet och sådär när gubben är ledig *äntligen* :) har inte haft han hemma på evigheter känns det som.
på lördag är det bio planerat, ska bli mysigt att gå på bio innan lillan kommer och det blir andra rutiner..
hoppas att vi kan köpa vår dubbelsäng innan hon kommer ut och samt köpa en ny resesäng eftersom grabben faktiskt ska sova hos mommo och moffa när vi ska kila iväg till BB. gud så stressad jag är, varför?? T får ju krupp på min stress just nu när han själv är cool lugn i det hela samtidigt som han är lite nervi inför förlossningen.
nu blev jag faktiskt sugen på Smörpopkorn , vad visas på tv idag??
Emma,21 år & Gravid <3 » 2010-03-02 | 15:38:42
URL: http://emmaochmatte.blogg.se/

Njae jag gillade inte den här oljan så mkt faktist :p haha

snacka om att aldrig vara nöjd ;)

Nej men den har inte hjälpt så mkt :S

Tror den är "föör" fet!



Så idag när jag hade vart hos BM

så gick jag till apoteket,(hämtade järntabletter)

Och så hittade jag nån salva mot torr hud,

som ska tillföra fukt men inte vara fet,

får pröva den ist då ;) hehe



Har ni kommit på något namn till eran pärla än?

Vi hittar inget som känns hundra :S

M gillar Alicia,och det gör jag oxå,

men det känns inte 100 :p hehe!

Har du något förslag? :)



Starkt inlägg där nere,

förstår exakt hur du känner dig (tror jag)

pga egna erfarenheter!



Hoppas ni mår toppen idag? :)



Krams!

Elly » 2010-03-02 | 15:59:54
URL: http://gravidnu.blogg.se/

Skönt att få ordning på barnrummet ;)



Jo, lite orolig blir man ju, men som hon sa så tyckte hon ju att bebisen hade växt när hon kände på magen. Undrar vad de kan bero på annars, alltså om bebisen inte växer :S

Jag tycker också själv att bebisen blivit större, trångare i magen o så :P



Ja jättemysigt! Mm vill ha sommar! då jäklar åker grillen fram. Vi har köpt vår lägenhet :) ni?

Kram!

Caroline - Mamma till Freija & Loke. » 2010-03-02 | 18:12:39
URL: http://freijasmamma.blogg.se/

Grattis till bebisen i magen : ) När är det beräknat? Första gången jag halkar in på din blogg.

Caroline - Mamma till Freija & Loke. » 2010-03-02 | 19:51:54
URL: http://freijasmamma.blogg.se/

Okej. Han blev 5 månader i Fredags : )

Caroline - Mamma till Freija & Loke. » 2010-03-02 | 19:53:49
URL: http://freijasmamma.blogg.se/

Förresten min dotter var också beräknad i början på mars men kände för att titta ut den sista Mars istället : ) Hur känns graviditeten då, har allt vart bra hitills?

Jacqueline - 17 and pregnant » 2010-03-02 | 21:25:21
URL: http://jacquii.blogg.se/

SV: Jo, nu ska jag inte sitta och klara på att dem var helt efter men jag hoppas verkligen att sverige inte får en sådan bild av alla unga mödrar!



Tack så mycket, om jag ska vara helt ärlig så "tröstade" jag mig själv med en ny graviditet så det är inget jag brukar tänka på.. ibland tror jag att det bara var sen mens inte en graviditet då jag fick reda på att jag var gravid och bara 10 dagar efter så fick jag missfall..



Haha jo jag har tänkt mig en väldigt smärtfri förlossning som går på ungefär 3 minuter. Men det lär ju inte hända, så om jag ska vara mer realistisk så börjar jag bli riktig t nervös inför förlossningen fast det är ett tag kvar, men jag vill gärna föda vaginalt och utan någon epidual, men däremot alla andra bedövningar det går att få utan nålar i ryggen!



När har du BF till denna lilla som kommer? Stressa inte, jag håller tummarna för dig så allting går jättebra!

Alexandra » 2010-03-02 | 22:00:58
URL: http://piinkbarbiie.blogg.se/

hehe ja han kom rätt nyligen min lilla son <3

förlossningen gick väl lite upp och ner faktiskt...

var tvungen att opereras efter att grabben kommit ut då min moderkaka vägrade komma ut. Och läkaren fick inte heller ut den! Så hmm ja det var ingen lyckad förlossning så sett... Men jag har ju fått världens finaste present iaf :)

Cassandra, Josefins mamma » 2010-03-02 | 22:43:25
URL: http://weareyoungparents.blogg.se/

Jo de kan jag verkligen förstå! Men vilka mediciner fick du? Använder både den bruna och den blå eller båda? För blåa kan du använda dig av när han är mycket aktiv. För blå är mer mot anstregning :)



Gud va kul :) Och vad kul att du får en tjej :) En av varje liksom! Hon kom en mpånad förtidigt :)



Hur ser din vecka ut? :)

kramar

Elly » 2010-03-02 | 23:00:47
URL: http://gravidnu.blogg.se/

Ah får hoppas på att bebisen bara sjunkit ned.

Haha, på tal om smörpopcorn, de åt jag VARJE gång andra avenyn va , kanske i typ 2 månader. Sen försvann suget :P

Dock så skulle de faktiskt va gott med popcorn just nu :)



vad är ditt Sfmått?

Kram!

Caroline - Mamma till Freija & Loke. » 2010-03-03 | 10:18:42
URL: http://freijasmamma.blogg.se/

Jag skrev ju fel! Hon var beräknad i början på april men kom den sista mars ; D Haha så kan det gå.



Men lillkillen i magen mådde jag toppen men det gjorde jag med Freija också. Sen blev det två helt underbara förlossningar också, jag har ingenting att klaga på.



Vi har testat 2 olika syskonvagnar. Först var det Carena double swing. Skit vagn enligt mig men de är inte alla som håller med mig. Sen har vi testat en Emmaljunga super tung, ingen sittyta och Freija satt i princip på lillebror. Så just nu åker Loke vanlig singelnvagn och Freija åker pulka : ) Vi ska beställa en Phil & ted.

Caroline - Mamma till Freija & Loke. » 2010-03-03 | 10:24:26
URL: http://freijasmamma.blogg.se/

Jag skrev ju fel! Hon var beräknad i början på april men kom den sista mars ; D Haha så kan det gå.



Men lillkillen i magen mådde jag toppen men det gjorde jag med Freija också. Sen blev det två helt underbara förlossningar också, jag har ingenting att klaga på.



Vi har testat 2 olika syskonvagnar. Först var det Carena double swing. Skit vagn enligt mig men de är inte alla som håller med mig. Sen har vi testat en Emmaljunga super tung, ingen sittyta och Freija satt i princip på lillebror. Så just nu åker Loke vanlig singelnvagn och Freija åker pulka : ) Vi ska beställa en Phil & ted.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback