Torsdag morgon.

Godmorgon, åter igen.
Kevin har nog hamnat i "bebis fasoner" vilket jag hört är väldigt vanligt när dem ska bli storebror/syster.
Så otroligt mammig , bara mamma som funkar, vaknar på nätterna och gnäller m.m ..
det är lite jobbigt när man själv går i smärta hela vardagen och har en stor mage i vägen och ryggen som vrålar.
men det får lov att funka, jag tror och hoppas att det blir bättre när hon kommit ut och han får vara med hela tiden.:)

Han har blivit så lös i magen dem senaste dagarna och det har frätit på hans rumpa stackarn.
helt röd,prickig och sårig, så nu ger jag honom risgrynsgröt som ska göra han lite hårdare i magen och smörjer rumpan ständigt. hoppas det blir bättre snart så han slipper ha ont.

Den dumma astman låter han inte heller vara på nätterna.. han behöver nog starkare kurer precis som jag när jag är sjuk. han lider verkligen på nätterna får anfalls attacker vilket får mig att vilja gråta. :(
längtar tills denna period är över och han kan komma tillbaka till det vanliga igen.

Pappa T är förkyld och skyllde på att kevin smittat honom men nu är kevin igentäppt igen så nej det var inte kevins baciller. nu blir det massa nässpray och papper igen skulle jag tro. :/
jag är frisk iaf som tur är och tony är bättre och vilar upp sig idag med för att jobba imorgon. :) då får jag hjälp med tvettstugan iaf skönt nog.
Sara - Alicias & Manfreds mamma » 2010-03-11 | 07:16:29
URL: http://saralovdahl.blogg.se/

Hur lång tid är det kvar nu? :)

Sara » 2010-03-11 | 07:30:44
URL: http://itssaraslife.blogg.se/

hehe det var ett roligt uttryck det "tatueringar". Ja, det hade väl varit konstigt om jag inte fått några sådana när magen växer som den gör :)



Ja jag kan kissa ungefär två tre gånger per natt :P

Okej, men då ska jag med börja äta mitt val kvinna så man för en gångs skull får i sig rätt vitaminer :)



Vad ska du göra för något idag?

Kram

Denise - Ännu en mammablogg » 2010-03-11 | 10:06:53
URL: http://knoddenojag.blogg.se/

sv: Usch va jobbigt :( Nej förhoppningsvis inte! Skönt att din lilleman var start och klarade av det!

Elly » 2010-03-11 | 10:24:34
URL: http://gravidnu.blogg.se/

Imorn ska jag med tvätta :S Tvätta HELA dagen, men som tur är så har jag tvättmaskin på toan i lägenheten :)



Ja gud va skönt, ja vill inte bli så stor :P

men vi kommer nog klara oss rätt bra :D



Oh ja! lindex bebiskläder är jättefina! De är väl mest där och på hm som jag kollar, men lindex är bäst haha!

Kram

Jela - Mamma till en prins » 2010-03-11 | 17:28:55
URL: http://jeliz.blogg.se/

Han sover bra om nätterna, vi får väcka honom var tredje timme för o ge mat. Snart kommer din lilla prinsessa också :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback