inga fler sjukhusbesök.

igår natt så hostade hon och fick riktigt svårt att andas så hon la en fet spya över hela golvet när jag lyfte upp henne när ja hörde henne chippa efter andan, då tänkte jag * nu får dom tamefan göra något hon ska inte behöva må såhär, ha såhär svårt att andas* min mamma ringde till vårdcentralen och skällde ut dom för att dom bollat runt oss som två par jävla jojjos och alla läkare sa alltid olika om henne, dagen innan så var jag på närakuten här och blev bemött av en grinig jävla otrevlig gubbjävel som inte ens lyssnade på vad jag sa.
han lyssnade på lungorna och tog sänka och sänkan var normal och sa att lungorna lät fint, jag förklarade ännu en gång hur illa hon verkligen har det, och hur hon slutar andas på nätterna och hostar sig igenom hela natten och gråter för att det gör ont men han lyssnade inte, han vägrade ge henne någonting och vägrade skicka remiss till barnläkarmottagningen för en utredning jag vart så jävla förbannad att jag sa att han var tvungen till det hon har gott med detta i två veckor och det blir aldrig bra bara värre men han ville inte.
när mamma hade ringt vårdcentralen fick hon tid direkt till sin läkare där som tyckte det var helt sjukt hur dom behandlade oss och skrev en lång remiss till barnakuten på södersjukhuset så fick vi sjuktaxi in dit och slapp betala, då fick vi en jätte trevlig läkare som lyssnade på henne och sa direkt * hon har ju kraftig astma* det hörde man klart och tydligt och hon sa även att den där läkaren begott tjänstefel och tyckte det var galet att vi aldrig fick den hjälp hon faktiskt behöver när hon har så svårt med andningen, hon lyssnade på vart enda ord jag sa och jag berättade också att hennes bror fick i astma 8 månaders ålder och jag hörde att någonting inte stämde men eftersom alla sa olika om henne så vart jag väldigt osäker på allting, läkaren sa att hon behövde inhalera direkt och fick inhalera 2 min sen vänta 20 min och inhalera igen, efteråt hörde man sådan skillnad på andningen och hostan och hon fick enormt mycket lättare, läkaren skrev även ut dom två mediciner och inhalatorn som jag skulle hämta på apoteket och skickade remiss till barnläkarmottagningen, hon blev helt slut efter inhalatorn och somnade som en smäck utan att hosta och svårt att andas. inatt har hon vaknat upp och haft det jobbigt och fick inhalera igen + ipren för hon hade feber och då fick hon genast lättare att andas och kunde somna om.
inatt var det inte astman som störde henne istället var det febern men hon har ju rs-virus fortfarande + astma så det är en dubbel smäck för henne.
vi funderar fortfarande på om vi ska stämma den jävla läkaren för tjänstefel, jag har en sådan gråtklump i halsen som är både lättnad och sorg över att hon inte fick den hjälp direkt och bara fick åka in och ut på akuten hela tiden utan någon respons.
Charlotte - Mamma till Nikita » 2011-02-09 | 09:17:30
URL: http://charlottegaines.blogg.se/

Men fy så hemskt! Stackars lilla lirwn :( Vilken idiotläkare, kalrt som fan ni borde stämma aset! Vissa förstår man inte ens varför dom jobbar med människor över huve taget!



Måste va rikigt jobbigt för er också när Kevin blev sjuk hela hela tiden när han va liten och nu Pixie :( Får hoppas på att liten i magen slipper bli sjuk hela tiden!

Kram!

emily » 2011-02-09 | 11:27:58
URL: http://agressia.blogg.se/

anmäl jäveln! Tänk om hon andningsstopp lixom, nä usch vilken idiot!

Therese » 2011-02-09 | 13:33:14
URL: http://strandbergaren.blogg.se/

Va jobbigt för er =/ den lilla stackaren! Men skönt ändå att ni fått en "diagnos" nu iaf :)

Jenny » 2011-02-09 | 17:23:48
URL: http://jennyygutemyr.blogg.se/

Fy fan vad arg jag blir när jag läser hur dom har behandlat er. Självklart så ska du göra en amälan din lilla tjej har ju fan fått lida av något hon ksulle ha fått hjälp med från början :O

Martina » 2011-02-10 | 20:55:30
URL: http://martinaochinget.myshowroom.se

Hejsan!



Hittade din blogg av en slump. Tycker det är en fin historia du har! Och tufft att klara allt som ung mamma. Som ung överhuvudtaget + att du är mamma :)



Blev bara lite nyfiken på hur ni försörjer er? Har ni jobb? Ni måste ha gått igenom mycjet och jag tänker på om man får stöd från vårat avlånga alnd.. eller hur det funkar!



Tack för bra läsning. Var rädd om dig!



// Martina

Melissa - Vincents Mamma&Gravid » 2011-02-11 | 07:19:19
URL: http://OoOMelissaOoO.blogspot.com

tack så mycket =)

hur går de för er där hemma?

blir de någe bättre?

kram

Elly- mamma till Leon » 2011-02-12 | 12:50:45
URL: http://gravidnu.blogg.se/

hur är de med familjen?

du har inte blggat på ett tag :(

Hoppas de är bra!

Kramar

DONKEN-Vince & Isas Morsa » 2011-02-12 | 15:27:38
URL: http://donkens.blogg.se/

men FYFAAN för sån jävla behandling av läkaren! anmäl dem! finns ju blanketter nånstans som man kan göra en anmälan och begära skadestånd osv... nä fyufan det skär i hjärtat på mig när jag läste detta. yusch! ens barn som far illa ju för faaan. sicket jävla AS rent ut sagt!

men så skönt att ni fick ett normalt bemötande sen iallafall, och vettig behandling. framför allt RÄTT diagnos!

hoppas hon blir bra snart frå rs-virus och sånt... PÖSS och stor kram till dig o hela familjen! <3


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback