Undrar vad det är..

min lilla dotter har inte varit sig likt idag, så otroligt kinkig och gnällig, ingenting har dugit för henne allt har varit jordens undergång och envisats med átt sova på dagen.
ja vad kan det vara, en känsla är att det kanske är en tandsing påväg upp eller så är det någon brak förkylning som spökar för henne.. det har varit riktigt kämpigt att ha båda barnen idag när hon varit sådär.´
Slutade med att jag ropade på att babe skulle ta henne för jag orkade verkligen inte sån där bärda hon har när migränen kom smygandes redan i morse.
han tog henne en stund så jag slängde mig i sängen i det mörka sovrummet och höll på att somna, det behövdes så otroligt mycket ! den värsta toppen på migränen försvann och jag lyckades få i mig en frukt på hela jävla dagen. men frågan är fortfarande vad är det med min dotter, hon har börjat hosta igen och som tur är har hon Bricanuýl hon fick av läkaren förra gången hon hade förkylning och 3 dagars feber, det ända dem små liven får ta för sin hosta när dom är sådär små.
men hon la sig tidigt redn vid halv 5 la hon sig för natten och vägrade gröt så jag ser en skaplig natt med massa måltider, återstår och se, bättre att ha det värsta framför sig så blir det inte så tungt sen.

sen tycker jag det är tråkigt att bvc tanten har så svårt att förstå, hon tyckte att pixie inte skulle äta på natten, vi skulle mindska ned men jag sa átt det tänker jag absolut inte göra inte när hon är såhär liten och hon ätit nätterna igenom fram tills nu när hon självmant minskat till en flaska på natten, annars får hon nappen men hon vaknar av hunger, hon är hungrig det hör jag på henne och då får hon mer en gärna mat så somnar hon om direkt efter, jag tycker det är en enorm skillnad att hon minskat själv så mycket på nätterna så jag ser inte att det är ett problem att hon får mat när hon är hungrig, hade det bara varit lite gnäll och *Kan inte sova* då hade jag givetvis bara gett nappen osv, men jag ser ingen anledning till att låta hennes mage kurra för man hör verkligen att den kurrar när hon vaknar för mat.
sen säge hon " men hon är 8 månader hon är stor " jag säger " hon blev precis 7 månader och är inte alls så stor" hon säger återigen " men 8 månders bebisar ska man vänja av för det är en vana att äta på natten " jag säger  " hon är 7 månader och det är ingen vana att hon vaknar och ska ha flaska , hon vaknar av hunger för hon alltid varit en tjej med stor aptit ätit varje timme på en natt , äter som ett djur på dagen , hon växer hon behöver det "

hur många gånger ska man behöva förklara? hon sover ju natten igenom och det är huvudsaken för mig !
jag gör det jag vet och känner är bäst för min dotter, hon har växtvärk dessutom´, Punkt ... inget mer med det. när hon blir äldre kommer hon säkerligen sluta bli hungrig på natten och sova kanske ännu längre en vad hon gjort dom här månaderna? , min dotter är speciell det har hon alltid varit.
Hannele - mamma till 2 underbara prinsar <3 » 2010-11-12 | 20:16:27
URL: http://mammah.webblogg.se/

Svar:

Det får vi hoppas! ^^

Yes..hatar att göra det i sista minuten :P haha..



Ang om ditt inlägg..

Så där var KEvin med att han vaknade på nätterna och ville ha käk och sedan så somnade han om igen, man hör ju på ett barn om dom är hungriga eller inte..

Hör jag Kevin att han är hungrig och inte kan jag låta han sova på tommage, det känns hemskt tkr jag..Visst nu är det ävldigt sällan han vaknar på natten och vill inte somna om igen om han är hungrig..

Tkr att din bvc-tant borde förstå att alla barn är olika..vissa behöver extra inlägg när dom växer dvs dom växer mer när dom sover.



Kramis

Emma » 2010-11-12 | 20:42:15
URL: http://familjenperssons.bloggplatsen.se

tack :) Nej ska på UL nästa månad :)

S O F I A » 2010-11-12 | 20:59:59
URL: http://sofiakarlbergs.blogg.se/

SV: Jo, jag märker det... massor av prov hela tiden!



Har faktiskt klarat mig undan mobbningen och allt annat hemskt, tack och lov pågår det inte så mycket sådant i vår skola! Det är jag glad för:)

kram

MammaMorran » 2010-11-12 | 21:05:41
URL: http://mammamorran.blogg.se/

Jag tycker man som mamma ska lyssna på magkänslan och speciellt om det inte stör dej att hon äter såpass ofta så är det väl ingen fara- dessutom äter väl de flesta 7månaders på natten?



Sv: E har ADHD och lätt autism så vi håller på med utredningar och massa sånt just nu...



Trevlig fredag!

Kram

MammaMorran- funderar på livet och Barn med ADHD/Autism

Erica » 2010-11-12 | 21:10:59
URL: http://horfiwiel.blogg.se/

svar från bloggen: Jag brukar dra till gymmet så fort min man kommer hem från jobbet! kvällstid=gymtid :D

Amy-23 & snart 3 barnsmamma! » 2010-11-12 | 21:18:24
URL: http://www.olimy.blogspot.com

Jobbigt när odm inte är som dom brukar... Elliot är också sån nu.. Grinar och gnäller och jag tror jag blir tokig snart :(

Linda - en vimsig mamma » 2010-11-12 | 21:27:22
URL: http://holen666.blogg.se/

Oriflame är helt svensk företag som äger sin egna forskning och har blivit så stort att det finns i över 60 länder nu. Genom att bli medlem hos Oriflame så har man 20% på allt man beställer och det är på deras redan super billiga priser. Oriflame ligger lågt i pris eftersom dom enbart finns på internet.Så man kan bara handla av konsulenter eller bli kund och handla.

Så om du är smart så köper du dit smink,parfym osv där och de blir super billigt. Sedan kan du även visa katalogen för vänner,familj och bekanta.kanske lägga ut en katalog på jobbet/skolan. då trillar de in lite beställningar och dom där 20%dras av och det får du i fickan! Så inga tvång att du lär köpa in Skriver jag in dig nu så får du även en check på 100 kr att handla för! och det är gratis att gå med just nu. Ett enormt bra extra knäck för en som är mammaledig! Intresserad? kramis

carrå - 19 år och mamma till Isabella » 2010-11-12 | 22:07:37
URL: http://ettnyttsteg.blogg.se/

Vad kul att någon tycker det :),.



Jo det är ju så, haha. Nej det ska jag inte, vill helamma 6 månader helst, får hoppas mjölken räcker till det :)

Jessica ♥ Gravid » 2010-11-12 | 22:16:04
URL: http://lovelyeverafter.blogg.se/

SV: Mjo, fast vi hade inte sex under tiden jag hade mens så det är ganska omöjligt hehe därför jag tycker det är så skumt :P Hände samma sak för min killes mamma när hon väntade honom, han var mindre än normalt men växte ifatt det i slutet av graviditeten så man vet ju aldrig :)



Jag använder mig utav en Nikon D3000 med Objektivet 18-55mm som medföljer :)

Hoppas ni haft en härlig fredag! Kramar

Veronica, mamma till Nim » 2010-11-12 | 22:59:41
URL: http://attblifler.blogg.se/

Ja men det är ju skönt med rutiner :)



Jag är från Kalmar och Stoffe från Katrineholm så släkten finns 45 resp 15 mil från oss. Lite jobbigt om man skulle behöva barnvakt, men det går. Vi trivs ju så bra här :)



Kram

Elly- mamma till Leon » 2010-11-12 | 23:02:38
URL: http://gravidnu.blogg.se/

åh va irriterande att bvctanten va sådär!

Det är väl bara bra att ni orkar ge henne mat på natten?

Sålänge de inte är ett problem så varför sluta?

Jag ger också Leon mat en gång på natten, inte ska de små liven behöva sova hungriga?

kram

Charlotte - Mamma till Nikita » 2010-11-13 | 09:08:46
URL: http://charlottegaines.blogg.se/

Stackars snuttan :( Hoppas inte hon håller på att bli sjuk igen utan vaknar frisk och gla idag!



Lustig bvc tant de där, Nikita äter fortfarane på natten hon också men dom har inte sagt nått om de, iofs så ökar hon inte i vikt som hon ska så känns bättre o ge henne mat när hon vaknar på natten icch är hungrig.



Jag har lättare blivit gravid när jag haft pmedel, varje gång jag anbänt nått och slutat med de har jag blivit gravid varje gång :)

P-staven eller p-ringen är de jag var nöjdas med, me p-ringen gör ju inte ont och man bestämmer själv när man ska ta ut den, Och dom jag hade sex med när jag hade pring kände inget men man känner den med fingret :)

Kram

Jela - Mamma till en prins » 2010-11-13 | 11:44:31
URL: http://jeliz.blogg.se/

Absolut, här e min fb - Madeleine Hedberg Nedic.



Låter som de kan va en tand som e på g, neo va åxå väldigt pipig när hans första tänder kom.



Han har sovit hela nätter sen 3månader fast sen han fick sina första tänder vid 6,5 mån så har sömnen blivit lite rubbad.. nu vaknar han 1-2ggr och äter. Han får välling nu :)



Ammar du ?

Jela - Mamma till en prins » 2010-11-13 | 11:52:25
URL: http://jeliz.blogg.se/

Min fb - Madeleine Hedberg Nedic ;)

Melissa - Vincents Mamma&Gravid » 2010-11-13 | 17:04:53
URL: http://ooomelissaooo.blogg.se/

nee ja tycker bara ja ser tjock ut har inte gått så långt än heller..är ju bara i 3e månaden..

Jessica ♥ Gravid » 2010-11-14 | 15:18:12
URL: http://lovelyeverafter.blogg.se/

SV: Hehe jo, det lär bli många tidiga morgnar, men det är bara mysigt tkr jag :) Men visst kommer det bli jobbigt också! Hur gammal är din grabb? :)



Jo det är sant, men man vill ju ändå ha ett datum spikat och sen kan det ju bli 2 veckor tidigare eller senare. Jag är bara rädd att man kanske är längre lången och får man då gå över tiden (som det egentligen inte är då) så kan det ju vara farligt för barnet. Men dom håller väl koll på en antar jag :)

Ja mitt sf mått ligger inom normalkurvan. Så det stämmer säkert, man oroar ju säkert för ingenting :P



Kramar

Jessica ♥ Gravid » 2010-11-14 | 15:22:03
URL: http://lovelyeverafter.blogg.se/

SV: Hehe jo, det lär bli många tidiga morgnar, men det är bara mysigt tkr jag :) Men visst kommer det bli jobbigt också! Hur gammal är din grabb? :)



Jo det är sant, men man vill ju ändå ha ett datum spikat och sen kan det ju bli 2 veckor tidigare eller senare. Jag är bara rädd att man kanske är längre lången och får man då gå över tiden (som det egentligen inte är då) så kan det ju vara farligt för barnet. Men dom håller väl koll på en antar jag :)

Ja mitt sf mått ligger inom normalkurvan. Så det stämmer säkert, man oroar ju säkert för ingenting :P



Kramar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback