Det här med välling...

när man ammar, hur lyckas ni? det är nästan omöjligt här, har testat flera sorters flaskor men inget verkar få henne på fall, Dr Browns slinker ner mycket enklare och utan hel vild protest men fortfarande suger hon pytte sen börjar hon gnälla och vill ha tutte.. som raring sa * Tutte är mycket godare ju * ja haha det verkar vara det. ;)
Dr Browns är ju bara positivt om hon dricker ur den på kvällen med tanke på att hon får så mycket mindre luft i magen plus att vi har en massa såna flaskor här hemma i skåpet efter grabben :) .
jag kämpar iaf med att försöka få i henne välling till kvällen och se om det blir bättre på natten, för just nu ... ska vi inte tala om hur ofta hon ammar..

jag har precis vräkt i mig en kartong med körsbärstomater, värmt på välling så den hinner svalna innan hon vaknar nästa gång, 3 månader kvar tills grabbens födelsedag och jag sitter redan och planerar hela kalaset med lekar och allt gott som ska serveras. en typisk mamma med andra jävla ord. ;)

Hannele - Snart 2barnsmamma (bf på söndag!) » 2010-09-17 | 20:13:56
URL: http://mammah.webblogg.se/

Svar:

shiieet xD haha..därför har jag börjat rensa nu eller har rensat smått enda sen jag vet inte när för att jag VET om jagi nte rensar så kommer jag har stora höga med kläder sen att fota och sortera xD hahaa..så nej tack ;D haha..



Aaaaaah..jadu..det undrar jag fan med xD haha..har sagt till J att han kan fet glömma sexet efter förlossningen, har ju tänkt att amma i max 6 månader och sedan så kör jag på med p-piller igen eller ja försöker iaf.

(Kan inte använda kondom för att det minskar sexlusten och minipiller får jag bara mens av osv och massa grejer i muttan och i armen vill jagi nte ha :P haha..är kräsen när det gäller p-medel :P)



Kramis!

Malin » 2010-09-17 | 20:26:25
URL: http://malinmasken.blogg.se/

Jag pumpar ibland och ger Rasmus flaska. Har också prövat en del olika. Jag tycker det är jobbigt och ama offentligt. Rasmus gillar MAM flaskorna. Funkar jätte bra. Och det är skönt för dom kostar bara 61 kr på apoteket :P

Emelie » 2010-09-17 | 20:36:46

Jag började med ersättning nan till Felicia på kvällarna innan hon skulle sova för natten sen övergick vi till vällingen vid 6 månader:)

Nina, mamma till Hugo, Max & Vincent » 2010-09-17 | 22:12:03
URL: http://ninawikizz.blogg.se/

Åh va duktig du är som planerar lekar och grejer :) Hugo fyller år i oktober och jag är såå kass på att fixa ett roligt barnkalas.. suck :(

Tvillingarna tog flaskan direkt, först fick dom ju mat i sond, och jag prövade att amma men dom var så små och orkade inte, enligt dom på neonatal skulle vi ha varit där i massa veckor tills dom kunde amma, men jag hade ju Hugo hemma och allt var så otroligt jobbigt så jag började med flaska ändå, fast då pumpade jag ur mjölken.

Så dom hann inte vänja sig vid tutten, antar att det var lättare att dricka ur flaskan.

Kramar

veronica » 2010-09-17 | 23:59:34
URL: http://taggaidiot.blogg.se/

Nej verkligen inte china. vi får hitta nåt annat gott! :o

haha.

puss<3

DONKEN- 2barnsmorsa 2 be » 2010-09-18 | 01:07:01
URL: http://donkens.blogg.se/

jaaa du. jag lämnar din fråga åt de som vet. :)

jag pumpade, och gav vincent på flaska, så amning är liksom inte mitt expertområde. :)



jaaa mammabloggarlistan. den jag länkar morsonrna som vill vara med på den. skriv lite om dig själv o din blogg, så publicerar jag det, vad det lider. :P

pöss

JESSI FOX » 2010-09-18 | 11:24:16
URL: http://jessiljungkvist.blogg.se/

Hahhahaha "vräkt i mig en låda körsbärstomater".. jag hade också nån craving på tomater nyss..

Jenny » 2010-09-18 | 16:15:30
URL: http://jennyygutemyr.blogg.se/

Vilken fin bild :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback