Betydelse.

Många kanske undrar varför jag tatuerade in just "Carpe Diem" på bröstet.
Vad står det för egentligen förutom *fånga dagen* .
enligt mig så har allt en betydelse, likt många andra som har det trycket in tatuerade så betyder det nog något för varenda människa, jag tatuerar absolut inte in något som inte betyder något. det är bara fet glöm för det är på min kropp den ska sitta hela livet och går inte att ångra, den väljs noga från min sida sedan ser jag till att den betyder något, men för att andra inte förstår vad tatueringen betyder rör inte mig för huvudsaken är att jag vet för det är jag som får styrkan från mina tatueringar.
Carpe Diems betydelse för mig :
Jag har kämpat hårt i mitt liv för att komma dit jag är idag, från ett tomt svart hål och inte ha några fötter alls på jorden till att ha alla fötter och händer på jorden utan missbruk och våld, Fånga dagen beskriver mitt liv i 2 ord,
Jag tycker man ska ta en dag i taget och fånga den, denna tatuerinng ger mig styrka och påminner mig om hur stark jag är som satt mig själv på rätt väg och samtidigt fått min man på rätt väg och aldrig gett upp hoppet!
mycket beskrivning för ett sånt kort ord?
det är det som är meningen i den tatueringen.
Emelie, Mamma till David » 2011-01-03 | 14:08:09
URL: http://enmammaskarlek.blogg.se/

Tack detsamma! :D Allt är bra med oss. Synd att ni har åkt på förkylningar :/ Det är många nu känns det som! Händer i veckan?

Kramar

Emelie- mamma till två underbara tjejer! » 2011-01-03 | 14:24:36
URL: http://emeliiewallin.blogg.se/

Jag tycker att tatueringen är jättesnygg:)



Det är bara bra med oss. Barnen är lite snoriga, känns som att dom har varit det jättelänge nu..

Hur är det med er?:)



Kram

Jessica gravid i v.36 & mamma till Paulineh. » 2011-01-03 | 15:32:08
URL: http://jessie0202.blogg.se/

Hehe mm.



Hur tyckte du att allting gick om du jämför första förlossningen och andra? gick allting verkligen fortare andra gången, än första?



Sara - Alicias & Manfreds mamma » 2011-01-03 | 18:21:45
URL: http://saralovdahl.blogg.se/

Jag tycker den är snygg =)

Olivia » 2011-01-03 | 19:30:48

Kul o veta just Din tanke o din betydelse. fin förklaring tkr jag :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback