Så sött !

Mobil bild .

Kevvs är hos mormor varit det sen igår och kommer hem ikväll,
det märks att Pixie saknar sin bror samtidigt som hon tycker det är skönt att sova i lugn och ro utan att bli störd och väckt :) , men det är så otroligt sött , hon gled runt och letade efter honom igår hihi.
ibland undrar jag hur tråkigt kevvs hade som bebis när han inte hade något syskon nu när man märker hur skoj dom har tillsammans och har sån nytta av varandra .
undrar då hur det blir när 3:e plutten kommer, kevin är väldigt mån om bebisar speciellt pixie vill bära henne och klappar henne fint på huvudet när hon är ledsen och kramar henne hela tiden. :)
det är så härligt att se, jag får sånt lyckorus i hela kroppen , vad skulle dom göra utan varandra mina små troll <3
Syskonen-bus ! Syskon-love!

igår hade även kevin sönder pixies gå-stol så den är jätte osäker nu, bara köpa ny när pengarna kommer in då.
försökte laga den men det är näst intill omöjligt, då undrar man hur lyckas han? Grabben är smart , det är väl bara det ! han lyckas med allt, Jag stod i köket igår och gjorde chokladpudding, så hör jag en smäll då hade han lyckats bära över gåstolen över sovrums tröskeln med pixie i, jisses hur stark är han egentligen.
men i samma veva gick den sönder och brakade ihop så hon hade bordet över benen men satt bara och kolla på mig varför hon helt plötsligt satt ner .
hon har precis fått Macka och sin älskade fruktdryck från 1 år och gröt, så snart ska hon sova lite,
då ska jag försöka fixa till mig lite innan hon vaknar och ska ha Yoggi jordgubbs-yoghurt och drickan , vi ska nämligen enda till min hemort där jag växte upp och hämta ett paket med pixies kläder i innan Kevvs kommer hem, gubben har jour idag också och lär bli där till 16:00 eftersom det snöade grymt igår och inatt.
Sara - Alicias & Manfreds mamma » 2011-01-07 | 07:36:13
URL: http://saralovdahl.blogg.se/

Jo han får äpple =)

Men har tuggar ;)

Sara - Alicias & Manfreds mamma » 2011-01-07 | 08:28:29
URL: http://saralovdahl.blogg.se/

Jo det är lite hårt men skär i lite mindre bitar eller så får han som en stav :)

Hannele - mamma till 2 underbara prinsar <3 » 2011-01-07 | 09:01:19
URL: http://mammah.webblogg.se/

Svar:

Men spindlar är ju jättesöta tkr jag :D hihi..skulle lätt vilja ha en sån men näe..har ju barn och allt så det går inte ^^



Aaah..du menade så xD haha..trrööög! haha..ja jag har tänkt att göra det men när jag inte vet "felet" hos mina barn så ogillar jag att trycka i massa mediciner i dom bara så där utan att veta om det är tänder på g eller om det är feber och grejer, jag avvaktar lite till :)



Kraaam



PS: Efter massa om och men så har jag insett och löst vem din Kevin är lik, han är sjukt lik dig! haha..jag har saetat och funderat och funderat på vem han är lik mest men har aldrig liksom lyckats.

Och p är lik sin far tkr ja ^^

Alexandra » 2011-01-07 | 09:20:53
URL: http://piinkbarbiie.blogg.se/

tycker med det e sjukt. Men men jävla tandvård säger jag bara... Ska ni gör något roligt idag?

Hannele - mamma till 2 underbara prinsar <3 » 2011-01-07 | 09:42:57
URL: http://mammah.webblogg.se/

Svar:

Hahahaha..det tkr inte jag, jag tkr att det är tvärtom iaf på bilderna ^^,

VIsst bilder säger en miljon saker men eftersom jag har aldrig träffat er irl osv så får man liksom helt enkelt ta det ifrån bilderna och titta på dom och ja typ gissa eller nåt xD



Jao det sant men gillar inte att ge mina barn mediciner i onödan när jag inte ens vet vad det gäller. Är rädd att det blir fel och grejer :/



Emily » 2011-01-07 | 12:13:44
URL: http://agressia.blogg.se/

Aw gulligt att hon går och letar efter sin bror!

Tack så mycket, jag börjar fatta mig på gimp mer och mer o de e kul :D Kram

Jessica gravid i v.37 & mamma till Paulineh. » 2011-01-07 | 14:42:31
URL: http://jessie0202.blogg.se/

Okej. Ja, jag tycker med det är lite fel för det är fler som sagt att de inte känt något när de väl fått EDA. Jag blev tusan bedövad ner till benen, haha.



Jag vill att det ska gå fort, men inte för fort. Värkarna kan starta 5 timmar innan ungen ploppar ut - det tycker jag är lagom. :p



Kram

Mikaela - gravid i vecka 34 » 2011-01-07 | 14:59:58
URL: http://mikaelalindebrand.blogg.se/

Nejnej, det märks verkligen att det börjar bli lite plats i magen nu :) Och att den fixerat sig. För rumpan brukar puta ut strax vänster om naveln, och fötterna bruakr vara i högersidan eller på hägra revbenen. Så en riktig liten bebis är det där inne! Men det är faktiskt svårt att förstå :$



Ja, det är möjligt att den trycker sig neråt. Men eftersom han/hon inte är beräknad fören den 21 Februari så tycker jag inte det ska trycka så mkt nu. Men det kan juh vara en nerv som den trycker på också, som du säger :) Vi får hoppas att din lilla inte tänka att komma ut för tidigt den heller, i alla fall inte såhär tidigt :O Har du fortfarande planer på att föda hemma?



Men något illamående har jag inte känt av. Eller jag mådde lite illa igår, men då firade vi min syster och åt väldigt feta och festliga saker så kan varit därför. Annars mår jag illa av hunger på morgonen :) Men mådde du bara illa med Pixie, eller med Kevin också?



Kramar

Melissa - Vincents Mamma&Gravid » 2011-01-07 | 16:10:54
URL: http://OoOMelissaOoO.blogspot.com

har oxå funderat fram å tillbaka på de där..p pilelr kan ja ju tydligen inte äta längre efter jag fått barn jag blir deprimerad av dom..och spiral vägrar jag de är läskigt :p

så vi får se vart ja hamnar..inte direkt så att man kör med kondom varje gång i flera år haha inte här hemma iaf ;)

Sanna - Gravid i v.33 » 2011-01-07 | 18:49:21
URL: http://saaanna.blogg.se/

Sv: Nä, hon har inte fixerats ännu, men hon låg med huvudet neråt sist jag var på MVC iallafall. Vi får väl se när hon bestämmer sig för det hihi. ;)



Usch vad jobbigt! Men så blir det när man fött barn haha. Jag räknar med att få göra en del knipövningar sedan, men tycker det är så obehagligt att göra faktiskt. :/

Anonym » 2011-01-08 | 16:04:15

Tränar ni pottan med kevvan och försöker ni minkska med nappen???

Charlotte - Mamma till Nikita » 2011-01-08 | 17:59:36
URL: http://charlottegaines.blogg.se/

Världens sötaste barn, måste verkligen värma hjärtat när dom kramas och pussas!! :)



Ja och så tiden gått fort, känns som det bara var dagar sen hon var pytteliten! Kan inte riktigt förstå att det gått så fort!



Ja du, jag har nog aldrig fått så mycket hjälp med henne, vet inte varför. Jag försöker få honom att leka mer med sin dotter, men jag vet inte, han vill bara inte. Dom kasnke leker 2 minuter på ett dygn, så hon vill ju aldrig vara hos honom när hon är trött eller ledsen, eller nått sånt, och jag känner mig otillräcklig eftersmo hon hela hela tiden ska vara på mig. Förhoppningsvis blir det bättre när hon blir äldre, han verkar ha bättre hand om äldre barn!



Jo hon vaknar för mat 1 gång, och eftersom hon fortfarande äter så dåligt så får hon äta 1 gång, men nu börjar vi smått få i henne välling morgon och kväll, och börjar hon dricka det nu ska jag sluta amma helt och hon får sluta äta på nätterna. Skulle va så himla skönt om hon kunde börja dricka det! Innan han hon tvärvägrat, men nu blir hon glad när man fixar vällingen och dricker med vilja :)



Förståerligt, tycker du är en helt otrolig mamma! Har du aldrig varit ifrån Pixie?

Kramar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback