att leva med astma barn samt 2 barn till.

Pixie har som sagt astma, inte förkylnings astma, Hon har en astma som vi får bekämpa dagligen med inhalationer, tablett pulver m.m , undvika dofter , undvika vissa lufter ute försöka hålla det så rent som möjligt försöka inte göra henne ansträngd, vissa perioder är värre en andra och det kommer utan förvarning , ständigt uppvak över henne. vi kämpar och kämpar samt vårdar två andra barn, det är en redlig kamp vi lever i samtidigt som det är världens lycka.
i förrigår fick Pixie en svår och kraftig astma attack när min mamma passade henne och kevin medans vi storhandlande, vi hann knappt komma in i affären innan telen började ringa, och det var bara springa igenom affären, det var så illa att hon var nära att få åka ambulans, som tur var är min mamma utbildad och jobbat inom vården och själv haft astmabarn, nöd medicinen hade försvunnit och vi körde rally hem alla hade panik och man hörde hur hon gallskrek utifrån när vi kom med bilen men det gjorde hon för att hon var rädd och mamma hade precis lutat henne över ånga som lättade upp för henne och började lugna sig, ( gammalt astma knep) ..
när jag sprang upp så var jag bra skakig och gråten och hjärtat upp i halsen.
även igår och idag har hon fått såna svåra attacker , inte lätt när jag är själv med thindra och pixie när hon får sådär men jag får bita i det sura äpplet och göra det bästa utav det.
jag har försökt att ringa hennes astma läkare ständigt för att få nöd medicinen till pixie men varje gång kommer svararen att kön är full , opraktiskt att det är enda numret man kan ringa , inget direkt nummer eller nöd nummer eller recept förnyelse.
blir så less ! hon står på en stående behandling och får ganska mycket mediciner i den lilla kroppen, hon är stark riktigt stark vår tjej som kämpar igenom det tillsammans med oss, jag är glad att hon inte går på dagis just nu!
hon börjar själv lessna på detta stackaren :(


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback