inte lätt alla gånger.



Lilla Thindra :)
det är inte lätt alla gånger att hinna med saker och ting och vårda barnen hehe, Pixie har kommit in i ett stadium där hon vaknar ständigt på natten och Thindra är inte den som sover heller just nu.
Hon har täppt näsa och lite magknip som bökar med henne, men jag är på något sätt glad att jag gott igenom ett kolik barn som gett mig en enorm erfarenhet och kan på så sätt handskas med Thindras magknip som hon får då och känna mig lugn. Med pixie var det ständig panik i början innan jag började komma in i koliken och lära mig utav det.
Nu får Thindra Sempers droppar och Mini fom som en hjälpande hand och förbyggande syfte. :)
Men imorse var en riktig jobbig morgon, jag kände bara att orken försvann och jag ville öppna dörren och gå ut genom dörren för en stund ( vilket jag inte gjorde ) jag kämpade istället genom morgondagen och sitter nu med en kaffe på sidan om istället när barnen sover.
Men vad ska man göra när barnen vaknar i omgångar , turas liksom om att vakna, Barnen är ju helt utlämnade till oss föräldrar så man har inget val en att stiga upp och kämpa igenom det.
Pappan kan liksom inte ge bröstet till Thindra och Pixie tyr sig inte till pappa på natten hon blir H Y S T E R I S K och allting blir så mycket värre, så jag har nattat och suttit och ammat samtidigt så man känner sig mer eller mindre som en super morsa alltså.
Pixie vill ha mig för sig själv, passar på att klänga och allting när Thindra sover men det funkar inte riktigt så, lilla hjärtat får förstå att mamma inte alltid kan bara vara hennes, men hon accepterar Thindra jätte bra och är försiktig med henne, så gulligt. =) hon vet att jag är med henne så mycket som möjligt när thindra sover för att inte stöta ut henne, Kevin är mer inne i det här med att det kommer ett nytt syskon och tar det jätte bra .

Idag ska Båda tjejorna till bvc , Pixie ska till 1 års kontrollen och Thindra vägas och mätas och se om hon tagit igen vikten lite, men hon har fått hull så hon lär väl ligga runt 3 kg nu iaf. :) spännande.
efter det ska vi träffa Jennie och ska gunga i parken med stora Damen :)
igår var vi hos fina Maria och hennes dotter Nellie och gosade, fick en hel kasse kläder till thindra . otroligt tacksamt!
Malin & Prinsessan » 2011-04-17 | 18:56:27
URL: http://malinkarlstrand.blogg.se/

Hej hej!



Eftersom du varit med och tävlat hos mig förrut så bjuder jag nu in dig till en tävling där du kan vinna en valfri grafisk tavla eller en barntavla med personligt tryck.

Tävlingen hittar du genom att följa länken

http://malinkarlstrand.blogg.se/2011/april/vinn-en-tavla-med-personligt-tryck.html



Vill du inte vara med så är det bara radera kommentaren. Trevlig söndagkväll!



Kram Malin

Jessica ♥ mamma till alicia ♥ » 2011-05-01 | 16:49:12
URL: http://lovelyeverafter.blogg.se/

så söt hon är :)



SV: Tack :) Ja tiden går alldeles för fort, hinner inte med :S

Allt bra med er hoppas jag?

Kramar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback