Ensam med hjärtat ..

Bloggen har blivit mer som ett andrum för mig, detta med 3 barn är både fysiskt och psykiskt påfrestande eller med barn överhuvudtaget.
det är många gånger som jag känt att jag är otillräcklig, många gånger som jag gråtit och fått så otroligt dåligt samvete många gånger som jag bara velat stänga dörren och gå iväg för stunden många gånger jag stängt in allt och gjort utbrott mot gubben istället.
det känns som jag ibland är ensamstående till två barn, det har kommit känslor då jag är otroligt ensam med det stora fast ändå lilla hjärtat som ska räcka till alla med så stor kärlek att ge.
ibland är jag till och med rädd för att vara själv när gubben är iväg då rusar massa tankar upp med paniken men jag hanterar det så bra och sköter mina kidz istället ..
många gånger har jag också känt just det här " jag orkar inte mer, jag säger upp mig" fast jag aldrig i hela mitt liv skulle göra det , skulle aldrig byta ut detta mot någonting.
jag tror som så att  mycket har med den lilla sömnen vi får faktiskt, jag vill hela tiden umgås med människor för att inte komma till detta stadium, jag hittar mina sätt att komma tillbaka till mitt rätta, alla människor har en dold yta och är inte perfekta någonstans, när det händer mycket runt omkring känner jag att jag vill lägga mig ner drömma mig bort och bara hoppas att allt blir till det bättre, som detta med pixie ( astma ) svår astma , klart som fan att jag har svårt att vara glad alla gånger när jag mår dåligt för att dom gör det.
jag har så mycket kärlek att ge, jag ger så mycket kärlek prioriterar dom före mig själv som det ska vara medans en annan kan ta sitt ego och roa sig och inte alls tänka någonting..
Ensam, ensamstående, sambo, förlovad, mamma , kvinna, ungdom, stark . . jag vette fan vad jag är, kanske allting? :/ det känns sjukt mycket bättre att skriva av sig prata av sig en att gå och vänta på bättre tider ..

idag har vi myst med mormor ( min mamma ) bara en sådan sak kan göra mig så lycklig.

Hannele - mamma till 2 prinsar » 2011-05-01 | 18:18:00
URL: http://mammah.webblogg.se/

Det är normalt att känna så..det finns dagar som jag har bara lust att gå ut och stänga dörren och sätta mig utanför dörren och andas en stund för mig själv.

Ja det är påfrestande att vara en förälder men inget kan vara lätt 24/7 heller..men att vi orkar är för att vi vill och vi älskar våra barn!



SÅ jag förstår dig helt där, jag känner mig ensamstående många ggr eftersom min gubbe jobbar som han gör dom 10 dagarna och sen så när han är hemma så känns det som jag får fortfarande sköta allt medans han gör ingenting förutom slöa han är ledig men han förstår inte att vara mamma är också ett heltidsjobb :)



Kramis!

Maria W » 2011-05-01 | 18:21:47

Du e stark och det får vara jobbigt och det kommer det vara fler gånger men våga be om hjälp det e inget fel med det å det finns många som vill hjälpa det vill jag lova. Du är en fin människa som har tre underbara barn och jag lovar att de vet att du älslar dom över allt annat även fast det känns som om de får vänta ibland. puss på dig

emily » 2011-05-01 | 20:43:24
URL: http://agressia.blogg.se/

Det känns som du tar orden ur min mun, precis så känner jag mig. som ensamstående. men samtidigt vill jag ge joel all kärlek men jag

är ALLTID med joel och jag känner mig alltid så jävla ensam. känner mig som en ensamstånede mamma.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback