Det Wictoria inte önskar sig.

Det jag inte önskar mig i julklapp :MAGSJUKA !!
nu går det runt och runt och jag blir bara rädd,  för nu är det två dagar till julafton och jag ser verkligen fram emot att göra den bästa julafton till mina små diamanter.
Jag stannar inne idag och åker ut imorgon och handlar sista klapparna så kanske jag kan undvika den skiten!! den
ska inte komma hit " No No No, proppat i mig vitpepparkorn och frulle nu så är väl ganska trygg iaf =)
inatt var det rena ramma kaoset med tjejen , hon vaknade runt 2 och jag fick morgon illamåendet lite väl tidigt eller så låg bebis och tröck på någon nerv i magen för jag vart fruktansvärt illamående och att stå och hänga över sängen i 30 min är ingen höjdare ville bara lägga mig ner eller spy, tillslut fick hon en flaska. JA jag gav upp för jag mådde så sjukt illa och när hon slukat den sprang jag till toan , uääk vidrigt men sen dess har det varit bra iaf.
får försöka inatt igen, men det är inte lätt att vara gravid och röja på natten.
det enda som stökat nu är min magkatarr och magknip så vilat för det mesta med barnen, snart ska grabben till dagis iaf sen kommer gubben hem tidigare för hans mage är störig idag igen stackarn =(
frida » 2010-12-22 | 08:43:14
URL: http://fridalundquist.blogg.se/

ja de blir nog mysigt när den väl är här - julen alltså. just nu känns det bara stressigt och dylikt.. aah



magsjuka är man inte sugen på såhär precis innan jul, eller aldrig egentligen. kramar

Jessica, gravid i v.35 & mamma till Paulineh <3 » 2010-12-22 | 11:09:58
URL: http://jessie0202.blogg.se/

Den gick tillbaka till det normala när magen försvann, men visst den blev lite ljusare på de ställen där bristningarna var. Ska fylla i den när jag bestämt mig för att inte ha fler barn. :)



Vi planerade att gifta oss, nu 2011 elr 2012 men känner att vi nog ska vänta några år till. Dels för att vi vill ha ett lite finare bröllop och det går nog åt några 100.000kr till det. :p Haha. Sedan händer det så mycket nu i livet. :)



Ja precis. Så det vore bra om den kunde hållas sig kvar i några veckor till, haha.



Kram

Mikaela - gravid i vecka 32 » 2010-12-22 | 11:39:04
URL: http://mikaelalindebrand.blogg.se/

Helt rätt! Försök att undvika allt möjligt när du är ute. Ta inte i någonting utan handskar :) Inte ska vi bli sjuka till jul inte.



Men vad lustigt! Fast i och för sig, det kanske var en migrän medicin som var bra, och läkaren inte ville reskera någonting? Men det är tråkigt att du måste gå med din värk när den är så pass ofta :( Mina Anervan är på recept, och skulle jag inte ha prövat pappas sådana, och talat om det för läkaren hade jag inte fått dem. Hade Sumatriptan (som mamma har) innan, men de hjälpte inte alls. Dock hoppas jag inte min migrän kommer tillbaka när Bebis är född för det SUGER!



Ja, jag smörjer faktiskt in "mellangården", men bara 1 - 2 gånger i veckan, så det är juh inte så ofta. Men det är juh inte så många som ska titta mig där nere som på magen ;) Haha.



Det är intressant och se hur man ligger, och hur man låg tidigare :) Jag ligger under högsta punkten, men över medel, så jag ligger bra, som tur är.



Kramar

Zandra - mamma till thindra ♥ » 2010-12-22 | 11:47:29
URL: http://mammaijuni.blogg.se/

Aah, de ska jag köpa. Men jag ska fråga våran hyresvärd om de har varit ett badkar här i lägenheten för de vill jag ha tillbaka i så fall! :)



Jag sitter med henne ett tag sen går jag ut och kommer in igen! :) Jag längtar tills de ska ta snabbare än 1timma. :)

Mikaela - gravid i vecka 32 » 2010-12-22 | 12:34:51
URL: http://mikaelalindebrand.blogg.se/

Jaha! Ja, men då är det kanske bäst att jag börjar smörja ordentligt så jag slipper de där bristningarna för jag kommer juh lida satan annars! Ushc och fy :/



Jasså? Men vad lustigt. Det är tråkigt att man inte får eller rättare sagt kan ta så mkt värktabletter under graviditeten när man faktiskt behöver det pga att man har ont. Och som du säger så är det juh bra om ns partner kan vara hemma när man har de där frutaksnvärda dagarna, men kan de inte får man stå ut och det är inte juh inte alltid lätt. Och inte om dina barn inte är snälla när ud har dem ;)



Ja, den där längden kanske bebisen får från sin pappa eftersom jag bara var 48 cm lång när jag föddes ;) Men som sagt kan det hända mkt fram tills dess så det ska bli intressant att se vad det är som händer, och vad det är som väntar oss :)



Nu har jag kommit in i den där perioden att jag tror det är en liten pojke som kommer till oss. Men Erik är bestluten att det är en flicka, så det ska bli spännande :)



Kramar

Cissi » 2010-12-22 | 12:54:35
URL: http://cotac.blogg.se/

Han vägde 3635...:)

Fy de verkar såå jobbigt att vara gravid och ha småbarn samtidigt..

Emma » 2010-12-22 | 13:08:27
URL: http://familjenperssonss.blogg.se/

allt gick så bra och vi kollade könet :) Kram

Sanna - Gravid i v.30 » 2010-12-22 | 14:24:28
URL: http://saaanna.blogg.se/

Sv: Ja, det är lite jobbigt, men snart så haha!



Aj då, hoppas magen mår lite bättre nu. Inge kul med magont ju.



Haha jag är också rädd för magsjuka, och särskilt nu innan jul. Inte fasen kommer den innanför mina dörrar... förhoppningsvis! :D



Hannele - mamma till 2 underbara prinsar <3 » 2010-12-22 | 15:33:45
URL: http://mammah.webblogg.se/

Svar:

Eller om det är lugnt dvs när barn kollar på teven och man slö surfar runt lite och sedan så RÅKAR man surfa in på kläder och kolla och poff så är man uppe i 2000 kr eller nåt o.o så ja det är lika farligt att handla på nätet med kortet/faktura som det är farligt att handla på affären med kortet för att då ser man inte det som "pengar utan en grej man bara drar o.O



Menar du i julklapp? :)

kram

Jessica ♥ Gravid » 2010-12-22 | 18:17:39
URL: http://lovelyeverafter.blogg.se/

Får hoppas du slipper magsjuka, jag hade det förra veckan så förhoppningsvis får jag inte det igen :o



SV: Hehe jo, det är nog så ;) Det var iaf svårare att se på UL nu än i vecka 19 :P Men härligt att se hur mycket hon förändrats och växt :)

Vi fick veta kön i vecka 19 och hon vi hade denna gången sa också att det var en tjej så det verkar stämma iaf :)



Hm, sorry men jag vet faktiskt inte. Visste inte ens att man fick någon räkning för det. Min mamma betalar nämligen mitt körkort så hon har isf tagit hand om räkningen!



Jag känner ingenting alls, har som sagt bara haft 1 förvärk och nån enstaka sammandragning för länge sen. Men tycker det är lite konstigt att jag inte känner nåt nu :O



Kramar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback