help me.

Vad tusan ska jag göra för att en 8 månaders baby
ska sova hela natten eller åtminstone inte käka miljader gånger för att käka.
så svårt för mig som haft världens enklaste bebis som första bebis. Kevin var riktigt enkel allt skedde automatiskt för honom, han började av sig själv sova hela nätter från 19 - 11 på morgonen när han var 2½ månad och inget vak, han käkade allt och det var aldrig något problem ..
Nu får jag nog igen, skulle jag tro!
Redan när hon var nyfödd, kommit ut ur magen hade hon kolik åt varje kvart som gick över till varje  timme som gick över till 1½ timme.
ja ni ser ju hur rund hon är , ja hon äter ständigt även på nätterna, blir tokig !! får hon inge mat ligger hon och gråt gnäller , får hon mat somnar hon om direkt.
jag vill gärna att hon iaf dämpar ner till 1 mål innan nästa baby kommer hit och ska käka nätterna igenom..


Lite annat
Gubben stack iväg på jobb nu, fick snö jour, det klingar fint i plånboken på januari lönen , riktigt bra pengar det där! (:
Jag ska ställa mig och göra advents gröt till dessa krabbor och flodhästen ( mig själv ) hur det ska gå med en fartdåre och en VÄRLDS trotsig grabb som skiter totalt i vad man säger och gör som han själv vill.
skulle hjälpa mamsen med jul-lådorna igår men hon ligger sängliggande och är jätte sjuk stackarn, var iaf snäll och åkte dit med en tidning till henne. :) Fick även gubbens nya collage tröja igår som han råkat torktummla perfekt för magen nu när den knakar och brakar. <3
Jennie » 2010-12-19 | 08:24:07
URL: http://mammatillvidar.blogg.se/

Det var ju inte sålängesen han började på dagis , så jag tror det beror på det ! :( De sa det att 1:a året på dagis är de nästan alltid sjuka! :( Typiskt bara att han knappt hinner bli frisk innan han får nästa sjukdom !



Japp vi sover i vardagsrummet nu när han är sjuk :( Han i en säng & jag i soffan . Jag vill inte ha honom i sin spjälsäng ensam på natten för han kräks ju i både tid & otid och jag är rädd att han kvävs av sitt eget spy .. :S och sen feberyrar han och vaknar lite titt som tätt så jag är mestadels vaken och då är tv:n ganska bra ! :)



Prova och ge tösen vatten istället för mat på natten iaf ett utav målen ..



Kram

Sanna - Gravid i v.30 » 2010-12-19 | 09:58:10
URL: http://saaanna.blogg.se/

sv: ja, det är mysigt när man lyckas fånga det på film. Men det är svårt som tusan. :p



Vad jobbigt när ungen vill ha mat hela tiden. :/ Har inga råd tyvärr, har ju inte ens fått mitt första ännu. Men jag hoppas ni kommer på någon lösning så du kan få lite mer sömn. :)

Jenny » 2010-12-19 | 10:04:56
URL: http://jennyygutemyr.blogg.se/

http://www.sovahelanatten.com/



Kanske kan de vara nåt som du ska beställa hem?



Jag tror du kan få ganska många bra tips :)

Linda - Mamma till Joline » 2010-12-19 | 11:45:11
URL: http://lindakonno.blogg.se/

Barn över 4-5 månader vaknar inte på natten av hunger. Om dom äter är det bara av vana, dom vänjer sig vid att få mat för att somna om.



Den vetskapen hjälpte mig när jag skulle avvänja min dotter vid nattmål. Hon åt varannan timme hela nätterna. När hon var fem månader slutade jag helt enkelt ge henne mat på nätterna. Det var kämpigt i ett par veckor men nu får hon välling vid 19.30 och sedan 08.00 på morgonen. Hon vaknar oftast fortfarande ett par gånger per natt men då räcker det med nappen så somnar hon om.



Det gäller bara att bestämma sig och inte ge sig hur mycket dom än skriker. Jag satt vid henne säng första 2-3 nätterna, fick knappt någon sömn alls. Det är tufft, men det är värt det! Man får hålla ut!



Lycka till!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback