måndagens schema.

tjabba!
fasiken vilken lugn helg och satan vad kallt de var imorse när grabbarna bus skulle ut och latja i lekparken här utanför runt 9 snåret, ja grabben är en piggelin på morgonen och drar sig upp redan vid 6 om man har tur 06:30 .
imorgon börjar babe på sitt nya jobb och jag ska lämna grabben på dagis sen har jag lagt upp ett schema för måndagen som ser ut ungefär :

  • Stryka all tvett.
  • Rensa det som är försmått.
  • Ta disken som är halv hög .
  • Försöka få ordning lite här.
  • Ringa Mödravården och fråga om recpetet och kallelsen till rul.
  • ta mig en redlig promis innan grabben ska hämtas 15:15 från dagis.

så det blir en hemmadag imorgon, på tisdag tänkte jag dra till mojje om hon inte har något för sig och snacka lite gojja med henne och på onsdag ska jag sticka iväg och köpa Skruttans urvackra matstol , riktig prinsess. =)

sandra-mamma till Isabelle och Vilicia » 2010-10-17 | 20:39:50
URL: http://karlekovervinnerallt.blogg.se/

Du nmåste läst lite fel :) . vilicia föddes i augusti ;)



Förlossningen gickjätte bra.. finns en förlossningsberättelse i bloggen :) -



Var nr tre planerad =)? hur känns det att få alla barn så tätt=)?



Alexandra » 2010-10-17 | 20:56:19
URL: http://piinkbarbiie.blogg.se/

Vad fan är det för människa du skrivit om i ditt tidigare inlägg än detta? vad fan är det för fel att lämna bort sitt barn då och då? Herre gud säger jag bara! ...

sandra-mamma till Isabelle och Vilicia » 2010-10-17 | 21:52:20
URL: http://karlekovervinnerallt.blogg.se/

Så svårt det där när folk frågar hur lång tid förlossningen tog. allt beror ju på när man anser att den börjar ;)

jag käne av "värkar" på kvällen den 3 men de gjorde absolut inte ont.. kom var 9 minut typ.. sov hela natten på morgonen gjorde det fortfarande inte ont men kom runt 6 minuters mellamrum. vi bestämde oss då att åka hem för vi var hos min syster så tar 1h hem;) . Jakob som vill ha full koll ringde förlossningen bara för att meddela att det nog var på g så de skulle vara beredda på att vi nog kom in under dagen.. men ist skulle vi komma direkt sa dem.. Lite fånigt enligt mig som inte tycker de gjorde ont alls;) . Men var iaf öppen 5 cm.. sen nminskade värkarna å var inte lika kraftiga:P .

Så jag var inte lika öppen sen . men de tog iaf hål på vattnet halv 5 tror jag det var :) började tycka att det gjorde ont kvart över 5 typ :) . så innan dess hade jag likagärna kunnat vara hemma :P

Hon kom 18:12 efter 4 minuters krystning .. :)



Mysigt klart bebis är mer än välkommen ändå=) ja jag tror helt klart det kan vara tufft med tre barn men det kan det ju faktiskt vara med två å 1 barn med.. Det beror ju helt på hur man mår, vilket humör barnen är på osv:) . och ibland tror jag det är lättare att skaffa alla barn på en gång , få då är man ändå helt inne i det man gör. :) . Men alla tycker så himlans olika :) Stort grattis till er iaf =) .



Vi har sagt två barn.. eller min kära pojkvän säger stopp nu ;) haha . Jag skulle kanske kunna tänka mig ett till om några år.. men få se. :) mkt kan ju hända innan dess. vem vet kanske slutar på 4 ;) . eller så blir det stopp nu. :) hur som så skulle jag vilja plugga å så först :) har fullt med planer på vad jag vill göra..



Åt du några p-piller eller ngt sånt när du blev gravid? tycker det är så jobbigt de där men preventivmedel. ´Borde finnas lite allternativ som killar kan ta med.. Men men .. Få helt enkelt se vad de säger på MVC på efterkontrollen :)

Hannele - nybliven 2barnsmamma » 2010-10-17 | 22:15:04
URL: http://mammah.webblogg.se/

Svar:

Jo jag vet att man inte ska göra men så kan det bli ibland när man fölrsöker balansera allt i ett :)



Nämen gud vilket jobb! är niinte rädda att nr 3 ska också få det?

bägge dessa graviditeter har jag varit rädd att få kolikbarn :P



kramis!

Sara - Alicias & Manfreds mamma » 2010-10-18 | 06:40:45
URL: http://saralovdahl.blogg.se/

Haft en bra helg? :)

Alexandra » 2010-10-18 | 07:40:14
URL: http://piinkbarbiie.blogg.se/

Ändrat om headern ser jag :) vad fint det vart ..



Ja det måste verkligen vara en väldigt patetiskt människa! Suck Jodå medoss är det bara bra! Kram

cassandra, mamma till josefin och gravid med lillebror » 2010-10-18 | 07:53:28
URL: http://weareyoungparents.blogg.se/

tack tack :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback