Väntar och väntar.

Damen är inte frisk en, inte ens på bättringsväg det har snarare blivit värre dock inte med febern men med lungorna.
hon har det skit jobbigt och får så ont , det känns som läkarna på akuten bara är allmänt stressiga och bara vill få sitt jävla jobb gjort, ventolinen hjälper inte ett smack längre och både jag och mamma tror att hon fått en redlig luftvägskatarr så illa som det låter och hur hon andas, allt i en smäck.
nu väntar jag bara på att klockan ska ticka till 08oo så jag kan ringa vårdcentralen och kriga om en tid till hennes och kevins läkare som är GULD och är riktigt nogranna med barn, blir vansinnig om dom säger att dom har "fullt" denna gång också som alla andra 3 gånger jag ringt för att slippa åka till barnakuten som näst intill höggravid sitta i flera timmar och ändå knappt få någon hjälp, nu vill jag faktiskt inte se min prinsessa lida mer!
jag har förstått att man måste stå på sig när det gäller sjukhus och kriga för att få den hjälp man behöver men att det ska krävas såhär mycket det trodde jag inte!
igår var ett jävla jobb att få damen att somna, hon hade det så tungt och så ont när hon hostade och det var inte då och då, det var hela tiden samma sak inatt så ingen sömn inatt heller.
just nu är handlar denna blogg om pixies rs-virus vs allt annat eller något känner jag but still, nu ska jag kriga för att få bukt om det hon har i kroppen, få hjälp för hon mår fan inte bra!

den timmen jag väl fick sova drömde jag en dröm som jag inte kunde skilja på verklighet eller dröm, att det spökade så kraftigt här, och dom andarna höll oss instängda och ville skada oss, såg hur andarna stog över mina barn sängar men jag låg helt stel i sängen och vågade inte röra mig kunde inte röra  mig, ville bara springa upp och lägga mig bredvid gubben när jag väl vaknat , så jäkla obehagligt. 
nu ska jag göra en stor latte iaf, vill verkligen ha hem *sova hela natten* boken nu för nu vänder hon sig och sätter sig upp på natten 2-3 gånger och gnäller högt som fan tills man lägger henne igen, jisses hur fasiken ska jag göra för att få henne somna om själv?

Sara - Alicias & Manfreds mamma » 2011-02-07 | 06:38:32
URL: http://saralovdahl.blogg.se/

Ja du, de sa att jag vägde för mycket för att äta dem, pga utav blodproppar och sånt...



Usch lilla tjejen! Hoppas ni får komma och kolla henne idag!

i min lilla lilla värld » 2011-02-07 | 07:23:41
URL: http://saratilling.se

Nä men... Kan de inte göra nåt för henne??

Melissa - Vincents Mamma&Gravid » 2011-02-07 | 08:29:37
URL: http://OoOMelissaOoO.blogspot.com

men herre gud! va har ni fått för hjälp till henne? om ni fått någon..ni har ju åkt in och ut tusen gånger känns de som :(

Mikaela - gravid i vecka 38 » 2011-02-07 | 09:01:47
URL: http://mikaelalindebrand.blogg.se/

Vad trött jag blir på att sjukdomen inte vill ge med sig, och låta henne bli frisk! :( Jag håller mina tummar för att det snart ska vända!



Jag har inte druckit mjölk på snart 10 år eftersom jag inte tycker om smaken. Men jag kan ha det i matlagning, och när jag dricker oboy (bara jag har massa oboy) :)

Annars är det bara bra med mig. Om jag ska vara ärlig så känner jag inte så mkt mer än en buse som rör på sig, lite småont i korsrygg, och i nedredelen av magen .. så jag börjar intala mig om att jag kommer gå över och få ett Marsbarn. Men vem vet, kanske säger poff och så sätter det igång ,)



Hur mår ni där hemma? Förstår att Pixie börjar bli trött på att vara sjuk nu!



Kramar

Frida » 2011-02-07 | 11:01:12
URL: http://fridalundquist.blogg.se/

Tyvärr är det så med sjukvården idag... Hemsk!!

Du måste vara frisk för att orka vara sjuk!

Krya på er!

Massa kramar

Lotta » 2011-02-07 | 12:15:29

Kanske vore det bra att teckna försäkring på Martina sjukhuset eftersom era barn verkar vara mycket sjuka och ni är missnöjda med vården. Där får man hjälp snabbt och de har alla resurser. Mitt barnbarn fick tom hjälp med allergitest samma vecka som de sökte hjälp. Ett gott råd bara....lycka till!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback