Första kanske dåliga dagen.

Inatt har det inte varit min och Pixies natt.
Pixies tänder håller nog på att spöka för henne igen då hon bajsat 3 gånger som hon bara gör när hon har tänder på G upp, jag har haft stora kramper i magen och mått sjukt illa. jag kände dock att det var graviditeten som gjorde kramperna och illamåendet men ska ju som sagt träffa en läkare om mina smärtor om några dagar får bita ihop och inte anstränga magen så mycket men det är ju inte det lättaste heller när man har två små.
idag blir det vila för oss och hoppas på en bättre natt =)
det är iaf full rulle på babyn där inne , galet tokig hela tiden hihi, näpp, inge mer skrivande för mig nu slänga i mig ett äpple och försöka komma under fund med mitt illamående , nu får man gömma mina äpplen minsann har dom till illamåendet men en viss herr är lite glupsk när man inte ser haha.
sara - mamma till wilda » 2011-01-03 | 08:07:55
URL: http://saratilling.devote.se

De där tänderna alltså. Låt de bara komma fram!!

Veronica » 2011-01-03 | 08:36:19
URL: http://attblifler.blogg.se/

Hej på er :)



Jag är tvärtom, har aldrig stressat så lite som när jag fick barn. Han går ju före allt, så ingen idé att stressa upp sig för saker man inte hiner med. Så mitt löfte blir nog inte så svårt att hålla :)



KRAM, ha en bra måndag.

Hannele - mamma till 2 underbara prinsar <3 » 2011-01-03 | 09:11:33
URL: http://mammah.webblogg.se/

Svar:

Kan tänka mig det eftersom ja ni verka ha lite vilda nätter men allt möjligt och vaknar extremt tidigt på morgonen och grejer.

Förstår inte hur du klarar av det, haha..själv så hade jag nog gått in väggen med noll sömn och sedan en graviditet på det men jag tycker att du är stark som pallar av :)

Hoppas att det blir lite bättre sen när bebisen är i världen :)



Haha..jag klagar inte om det händer då och då..men allt för ofta blir nog kaos tillslut och jag gillar att ha rutiner eftersom Kevin gav mig rutiner sen när han blev lite äldre dvs när han var lite yngre så vaknade han på nätterna och grejer hoch höll på...det var inte skoj när jag led av sömnproblem men som tur så har det nu gått över igen :)



KRaam



PS:

Vet inte om jag har frågat detta förut men har du test åksjukstabletter mot ditt illamående?

När jag var gravid med Albin så mådde jag lite smått illa och jag hatar att må illa av lilla minsta och grejer fast det kanske inte var något men vill helst inte må illa alls så min bm tipsade mig om såna tabletter (helt recepfria) och gud vad dom hjälpte iaf så man kunde fungera som en normal människa iaf och sköta det man skulle göra :)

Linda Olsson » 2011-01-03 | 09:51:00
URL: http://mrslindaolsson.blogg.se/

Usch då! Hoppas du slipper ont och illamående snart!



Kean är 8 månader, snart 9. :)

Hur gammal är lilltjejen din?



Ja, det är ju så olika, jag tror inte man kan skynda på nått direkt, de lär sig väl när de lär sig likosm. :D

Ja, kean äter välling, mat och gröt på dagarna :)



Kramar

Sanna - Gravid i v.32 » 2011-01-03 | 10:21:21
URL: http://saaanna.blogg.se/

Sv: Ja men sådana människor kommer det tyvärr alltid finnas. Förstår mig inte på dem riktigt.



Gud nu blev jag helt galet sugen på tårta! Får ju inte lägga upp bilder på sånadär smaskiga saker förstår du väl hehe ;)

Mikaela - gravid i vecka 34 » 2011-01-03 | 11:59:03
URL: http://mikaelalindebrand.blogg.se/

VÄLDIGT SNYGGT! :D



Nej, de är inte direkt mina favoriter heller, men låten är bra.



Ja, jag förstår precis hur du reagerar och hur du tänker. Och det är skönt att han förstår dig samtidigt som det kanske är viktigt och kul för honom om ni skulle bli vänner när det är dags för erat giftemål. Men blir man behandlad som du blir av henne, och sedan som han blir och ni inte accepterar det så kan man inte bara bli vänner sådär - det måste bevisas att hon är beredd att ändra på sig!



Och när det gäller farmödrer, och mormödrer så är det något speciellt med dem. Jag förstår inte riktigt :/ Och när man ser någon man tycker om bli behandlad dåligt eller inte acceptabelt så får man säga ifrån - det är viktigt! Men som du säger så ska du inte bli någon sådan farmor / mormor till dina barn, och det tror jag inte du blir heller eftersom du ser vad de gör för fel, och du accepterar det inte och då kommer ud hålla dig borta från att bli det med :) Alla hittar si kärlek, och alla kan inte älska varandra. Men så länge ens barn är glada och lyckliga så ska man juh själv vara det.



Haha. Ja, tack vare att vi började spela mellan 21 - 22:30 så höll jag mig vaken till klockan 00. Men skulle vi inte gjort det så skulle jag nog somnat (A)



Men du måste ha varit trött om du somnade så tidigt och inte ens vaknade ;) Men efter ett par jobbiga nätter, och sedan ska man hålla sig vaken så länge när barnen går upp tidigt är allt en bra utmaning bara det :D Haha.



Jag vet inte om det fungerar alls :) Men min mamma har gjort testet två gånger, en gång strax efter att min syster föddes och sedan i helgen, och hon fick flicka - pojke - flicka, och sedan stannade ringen, båda gångerna. Och mellan mig och min syster fick hon ett missfall, dock för tidigt för att säga vad det var för kön, men det kan juh stämma. Men det finns juh så många roliga saker man kan testa.

Tex, har man mkt fet och finnig hud är det flicka, sover man bäst på vänster sida är det en pojke, är hjärtljuden över 140 är det en flicka och så vidare.



Jo, men jag har Facebook - Mikaela Lindebrand :)



Kramar

Emily » 2011-01-03 | 15:29:42
URL: http://agressia.blogg.se/

Jag trodde faktiskt det var Pixie på bilden (från nyår) hah :D Är de släkt? SÅ SNYGG TATOOn blev på !!

DONKEN- 2barnsmorsa 2be » 2011-01-04 | 02:33:16
URL: http://donkens.blogg.se/

ja inte fan är det lätt att äta grejer, när man har en tossig pojk som snor ens mat, när man ska käka den. tar kevin dem från skoåpet också nu? Vi har frukten en hylla höre, såp vincent inte snor en massa. hjehe..



misstänkte väl att det betydde npåt m er "äkta>" än bara fånga dagen. bara inlägg! så fick man veta det. och stå på dig, man är fan så mkt starkare än vad man tror.



helevetes sammandragning nurå...^^

pöss!



ps. Våfflan kommer vara cirka 3½ månad när vincent blir 2. :P blir ju dop och 2årskalas samma månad där. men det kanske jag sa.. :P

Jessica ♥ gravid vecka 36 » 2011-01-04 | 15:44:40
URL: http://lovelyeverafter.blogg.se/

Fin tatuering:)



SV: ah okej! men det låter som det har hjälpt lite iaf :) jag drack en kopp igår men usch va äckligt det var haha :P Drack du sån 100% hallonblad eller annat från hälsokosten?

Kramar

Therese » 2011-01-06 | 10:33:25
URL: http://strandbergaren.blogg.se/

Fin :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback