Fredag den 21:a.

Tjingeling.
Igår åkte vi och storhandlade till damen på willys innan det begav vi oss till maxi och handlade lite krubb och det bakades scones och dubble choklad muffins, dvs Chocklad muffins med ljus och mörk blockchokladbitar i , fiiiifan vad gott alltså ! det uppskattades här hemma :)
idag är grabben hemma så det blir väl till att hitta på någe skoj, måste dels ränsa nu innan flytten så kidzen får underhålla varandra ett tag.
Igår drog även T och kevin iväg till barnläkaren och fick läkar intyg på att kevin är laktos, Dagis har alltid skyllt på att han är magsjuk och senast i förrigår fick vi hålla han hemma för att dom var rädda för att han var magsjuk när han inte är MAGSJUK ! vi har sagt tusen gånger Ge inte mjölk så blir han inte sådär men likt förbannat ger dom han mjölk och säger återigen han är magsjuk.
alltså är ni pantade i huvudet ?? så nu har vi svart på vitt att han är laktos och inte ska ha annat en laktos fri mjölk , fan om dom ger han mjölk nu och säger att han är magsjuk då brinner det i helvetet vill jag lova.
att dom inte bara kan lyssna på vad föräldrarna säger, det är dom som gör han dålig i magen ingen annan, det sa även läkaren!
näpp, nog om det! tänkte röra oss mot centrumet och inhandla photopaper, massa bilder som måste ut.
i helgen ska vi också träffa Victoria och Saga tänkte vi :) myspys älskar dom tjejerna!
inte tänker vi besöka mina päron som vi brukar för det svävar magsjuka i luften där. YUÄK, stackarna.

Amanda » 2011-01-21 | 08:41:37

Du vet att på alla dagis/förskolor finns de rekommendationer på vad barn bör äta, däribland röd mjölk. De är för barnens eget bästa, inte för att jävlas, de har alltså en mall på vad barn skall få i sig, så att de ska växa och må bra, bra va? Dessutom finns de tokiga föräldrar där ute i världen som av den ena eller andra anledningar inte vill att deras barn äter en del saker. Alltså måste en läkare intyga detta. Förutom de viktigaste, att barnen får i sig de näringsämnen de behöver så finns de andra faktorer till varför denna regel finns, dels kostnaden, och dels de omständiga i om alla barn ska ha olika måltider varje dag. den ena är gluten, den andra är laktos, den tredje tål inte tomat, den fjärde inte fisk o den femte är vegetarian. ja du förstår själv. Tagga ner med humöret. Ingen vill dig eller dina barn illa, de enda du behövde var ett läkarintyg, va de så svårt?

Hannele - mamma till 2 underbara prinsar <3 » 2011-01-21 | 08:46:07
URL: http://mammah.webblogg.se/

Svar:

Jadu..är ute i god tid och läser min mail :D haha..



Kraamis!

emily » 2011-01-21 | 08:52:56
URL: http://agressia.blogg.se/

Ja visst är de sjukt att de bara höjs sådär! Och det var ju inte lite heller? :s knasigt knasigt, men kul! :D Jag kan förstå om du har många läsare, Sin blogg är som en drog, haha kan inte sluta läsa! (inte för jag vill, men du fattar) Hoppas allt e bra med dig o magen, är det fortfarande spänt ibland? krams

felicia- julies mamma » 2011-01-21 | 08:58:02
URL: http://chickmama.blogg.se/

hon har litet huvud så de ville göra en skallröntgen på måndag. håller tummarna att det inte ör något!

Mikaela - gravid i vecka 36 » 2011-01-21 | 09:03:39
URL: http://mikaelalindebrand.blogg.se/

Nej, illamående blev jag aldrig. Men kände mig lustig, och hade en orolig känsla i magen. Blev du illamående av dina järntabletter?



Ett fast jobb vill jag med ha sedan. Tänk vad skönt att ha ett jobb att gå till, samtidigt som man kanske saknar tiden hemma, så vinner man mkt på att ha just ett FAST jobb :) Hih. Men som sagt, det får bli när barnet är lite äldre.

Just det, hon är juh beräknad att komma omkring sin systers ett års dag - så spännande! :D Ska bli kul att se när hon väljer att titta ut :)

Men var din drömgraviditet med Pixie då eller? Jag tror min är en dröm, illamående och att man blir stor och otymplig hör juh till :P



Nej, men det sägs att man får sin mammas graviditet och mamma födde både mig och min syster två veckor för tidigt. Sedan hade Barnmorskan svårt att "hitta" huvudet igår då det låg så pass långt ner i bäckenet.



Kramar

Elly- mamma till Leon » 2011-01-21 | 10:42:06
URL: http://gravidnu.blogg.se/

alltså jag ger ju honom gröt precis innan han somnar vid kl 8 på kvällen, och bvc har sagt att han inte behöver äta på natten överhuvet taget, o så ger jag honom frukost mellan 5-6 igen.

Therese » 2011-01-24 | 21:50:12
URL: http://strandbergaren.blogg.se/

Hon är verkligen HELT underbar din dotter! Grymt söt!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback