Julmarknad 4/12 ..

I nynäshamn fiskehamn
Där vi bla stötte på tobbe "trollkar" en glad liten filur trots vädret, skön lirare!
bjöds också på en massa dans från polska tomtar och lite annat skönt i lurarna, julstämning till max bara det att det var så fruktansvärt kallt så kallt att man bara skakade + att det var smockat med folk så man kom ju knappt fram med vagnarna.
Grabben frös ihjäl , så ros röd om kind och näsa och tårarna bara sprutade på stackarn trots att vi försökte få i han varm korv , varm dricka, så äckligt jävla kallt så det var inte ens roligt att vara där, till och med tussan som låg med overall, tjocka vantar, tjock mössa, filt och åkpåse vart röd om nosen.
nää vi klarade faktiskt inte av att vara kvar ute i kylan så missade en massa stånd och ponny ridning och allt vi planerade , fyfan för det här vädret som förstör så mycket.
Pixie har varit världens snällaste dotter idag, så otroligt snäll och käkat som aldrig förr inte gnällt ett ljud! Sonen däremot trotsade hela dagen och hela resan hem, skrek och bråkade som fan så han var riktigt kämpig.
Sen var det en gamling tant som satt på bussen och röt till * vafan * och slängde blicken på oss för att grabben skrek, Ja han är 2 år, Ja han trotsar, Ja han skriker något jävla problem med det eller?
hon värkar inte haft barn själv och tror att alla barn ska vara tysta som ett par jävla möss, kärring jävel ! sånt där gör mig vansinnig ! grr
nae! nästa helg blir det julmarknad lite närmare oss och då följer också mormor med så kevin behåller sitt glada härliga humör, nu sover båda kidzen och jag funderar själv på att tvetta bort ansiktet och stänga mina ögon för hon klev verkligen upp vid 04 imorse så hon fick roa sig själv i gåstolen så jag somnade om lite tills jag hörde ett jäkla dunk i golvet då hade hon fått tag i te koppen från igår och hivat ner så det var helt tok blött på golvet och jag som var så "vaken" tog en våtservett och torka sen somnade jag om haha. jisses !
nu kan vi lägga undan 74 orna i kläder också och börja köra med 80 för 74 sitter ganska för exakt i vissa kläder och för smått i andra ..
Jessica gravid & mamma till Paulineh. » 2010-12-04 | 20:19:27
URL: http://jessie0202.blogg.se/

Ja absolut, hehe.

Jodå det gör hon allt. Finns nog inget som hon inte gillar i sån väg. :p



Jo det är klart, men oftast brukar det ändras runt 3-4månader, iallafall vad vår bvc sköterska nämde. :)



Jaså? Vad skoj! Jag vill med gå på julmarknad, det var flera år sen sist för min del.



Vi har bara tagit det lugnt, stojjat lite som alla andra dagar. Finns inte så mycket mer man kan göra i mitt läge, haha! :)



Kram

I väntan på Liten - Gravid i vecka 36 » 2010-12-04 | 20:47:22
URL: http://madeleines.se

hehe ja, nu börjar det bli mycket mage och bebis att bära runt på, men det är nästan jobbigast att sitta och ligga, då gör det alltid ont någonstans hehe. Bara 1 månad kvar nu lite drygt, åh vad vi längtar här! :D Kram

Hannele - mamma till 2 underbara prinsar <3 » 2010-12-04 | 20:52:17
URL: http://mammah.webblogg.se/

Svar:

Jadu..en bra fråga..jag vet faktiskt inte..finns folk som dricker glögg och efter som en del alkohol försvinner när man kokar glöggen så bör det inte vara någon fara men bäst att du kollar med din bm :)



aah..då förstår jag. ah..ja..nej jag tyckte att jag läste mkt om att du var på kontroller hit och dit av många olika aneldningar som tex att du var orolig att du inte hade hört hjärtljuden och det..



Jaao..när ja slutar med något så vill jag inte ha stöd det till..ahah..tkr att det är bara drygt att höra hur duktig man är när man tex har slutat rökt..tkr att det är ingenting att hurra för egetnligen..har man viljan så gåre anser ja :)

Kraamis!

Frida » 2010-12-04 | 21:34:16
URL: http://fridalundquist.blogg.se/

Usch vad jag avskyr när folk inte förstår att barn har helt egna tankar och liv :( egna hästar som jag jobbar med.



Ja verkligen, stor besvikelse för en annan vad gäller chokladen.

Kram

Emily » 2010-12-04 | 22:24:07
URL: http://agressia.blogg.se/

Nej vi är inte ett dugg lika! :P Hon är lik mamma och har ennes blåa ögon, men jag är lik pappa! :P Sjukt hur syskon inte kan se så lika ut!

Skönt att det är bättre på dagiset iallafall! Förresten, min syster hade köpt sin kalender på Willys och den var ljus! Så leta :D Så får du ju käka upp 1,2,3,4! ;)

Mikaela - gravid i vecka 30 » 2010-12-04 | 22:58:26
URL: http://mikaelalindebrand.blogg.se/

Ja. Jag tror det beror på att de kan slappna av på fredagar eftersom de är lediga, men jag tycker lite synd om mig själv som är ensam om dagarna och är beredd på mys - men får ingenting ;) Haha.



Precis! Vi unga brukar kunna ta saker mkt bättre än äldre kan, för de mår oftast väldigt dåligt om det är någonting som händer (tex. utfrysning på jobbet). Men det är tråkigt att de ska se ner på de som blir mammor i unga år. Och som du säger så har inte mamma någon ålder utan det är någonting man är. Och det finns juh ingenting som säger att man är en sämre mamma som ung, och en bättre som äldre. Finns juh så många exempel på föräldrar i alla dess åldrar som kanske inte alls är lämpliga egentligen.



Ja, jag tycker att det är lite lustigt att man kan få det utskrivet på recept. För annars vill de juh itne att man ska ta mediciner, och inget annat än Panodil. Men i och för sig pratar man med en läkare som kan det där med mediciner, och behöver man medicinerna så ska man juh prata med en läkare. Så det är bra att du har gjort det :) Du måste juh må bra! Men ang. mitt illamående så var det bara på morgonen. Men jag hade det under den perioden som jag sommarjobbade och då började jag vid 6:45, och jag har alltid haft svårt för att somna tidigt och gå upp tidigt, och har ofta mått illa om jag inte sover ordentligt, så det kan ha varit det som spelat roll också :P Haha.



Det låter som en lugn och skön helg! Det måste man få ha, och slippa ha saker som MÅSTE göras :) Idag har jag och min sambo varit och handlat julklappar, och jag lyckades hitta till alla förutom till honom (eftersom han gick vid min sida). Och imorgon ska vi bara ta det lugnt.



Kramar

emily » 2010-12-04 | 23:05:05
URL: http://agressia.blogg.se/

vilken jälla särring sej.. Nej men ärligt jag skulle bli galen om nån röt så åt mig.. tror de att barn är tysta och lugna jämt!? Man vet redan att barnet gråter och man är själv redan tillräckligt stressad, de behöver inte ryta! Vilka människor de finns alltså! :O

Zandra - mamma till thindra ♥ » 2010-12-04 | 23:15:13
URL: http://mammaijuni.blogg.se/

Hur är det att vara trebarnsmamma och vara så ung, dom måste ha kommit tätt? :)



Sv: I helgen händer inte så mycket. Vi ska till Thindras farfar och äta middag i morgon. Och sen annars blir det att tat lungt. Själv då? :) kram

Elly- mamma till Leon » 2010-12-05 | 00:09:11
URL: http://gravidnu.blogg.se/

jaha okej! Nja han står inte helt själv, de är en bit kvar men man kan låta honom stå och hålla i ett bord tex :) då står han där och leker haha.



NÄ precis, sen skulle jag väl va duktigare om jag verkligen gick in för det men nu är de mer en kul grej. Mest att jag beskär, ändrar färg o ljus :)

kram

stina » 2010-12-05 | 00:18:44
URL: http://st1naa.blogg.se/

okejokej :) Min är bara 4 månader och två veckor :)

skogsfrun » 2010-12-05 | 12:18:54
URL: http://skogsfruns.blogspot.com

usch för sådan kyla!! Orkar inte gå ut knappt, speciellt inte när vår lilleman inte vill klä på sig overallen! Tänk att jobba på dagis, skulle vara genomsvett av alla på-och avklädningar!



Sura tanter är piss! :D



KRam

Charlotte - Mamma till Nikita » 2010-12-05 | 12:25:48
URL: http://charlottegaines.blogg.se/

Fy så kallt! Stackars barnen! Det värkar allså stämma att dfet blir kallare i år! :(



Oj stora tjejen har hon blivit, Nikita kan bara ha 74, men också vissa kläder i 68 och 62! 80 är stort som hus på henne men hon använder vissa kläder i de ändå :)



Men när din tjej matstrejkar har hon ätit nått då eller har hon vägrat allt?

Kramar

Sanna - Gravid i v.28 » 2010-12-05 | 15:39:09
URL: http://saaanna.blogg.se/

Sv: Jag testade faktiskt att både stänga av datorn och ta ut batteriet, men det fortsatte att stå så. Men vet du vad, efter några timmar när jag slog på datorn igen så var det borta och har inte kommit tillbaka...än iallafall. :) Så jag är nöjd haha!



Åh tack för dina peppade ord. :) Är ju som sagt lite läskigt, men såklart att vi fxar detta. Det måste vi ju bara göra! ;)



Vilken jävla kärring på bussen ni stötte på förresten haha. Avskyr sådana människor, blä!



Jessica ♥ Gravid » 2010-12-05 | 15:50:27
URL: http://lovelyeverafter.blogg.se/

SV: hehe kanske inte, min var större i den veckan iaf :P Men det är ju så olika!



Ah okej, då förstår jag. Måste vara jobbigt för dig =/ Men är det något du kommer ha alltid, eller det blir bättre?



Jo det är skönt. Vet inte vad jag hade gjort annars :O Smärtan är liksom inget att leka med.. Jag har ont ibland, så det kommer och går. Men jag hoppas att det inte påverkar när man ska föda sen, så man får ännu mer ont pga det.



Kramar

DONKEN-2barnsmorsa 2 be » 2010-12-05 | 17:16:19
URL: http://donkens.blogg.se/

skrev ett inlägg om bara dem, om du såg det sen? fluffsen på benen alltså. :P



Inge skojj med skrikande barn, men fan tio ggr värre med tjuriga keringar som inte har vett o hålla sig för sig själv. Trodde hon inte att du själv också tyckte det var jobbig situation, liksom? :( humpf. blir förbanad på sånt skit.

Laila » 2010-12-05 | 17:56:11
URL: http://lailaaziz.blogg.se/

Vad gör du? jag sitter i bilen och har tråkigt :P

Laila » 2010-12-05 | 17:56:11
URL: http://lailaaziz.blogg.se/

Vad gör du? jag sitter i bilen och har tråkigt :P

Therese » 2010-12-05 | 18:35:26
URL: http://strandbergaren.blogg.se/

Okej, väldigt tätt mellan dem :) Haha det är bra, då har de alltid någon att leka med ;)



Vi bor tillsammans hemma hos mina föräldrar, har gjort i ca 2 år nu. Vid årsskiftet flyttar vi ihop "på riktigt" till en lägenhet i göteborg, en väääldigt liten sådan ;) haha men det ska nog gå! Får se hur det blir med barnplanerna, hade varit helt underbart iaf och det är mitt närmaste mål och största önskan i livet just nu :)

MammaMorran » 2010-12-05 | 20:04:58
URL: http://mammamorran.blogg.se/

Störande tant- barn skriker så är det bara!

Hoppas ni får en bättre julmakrnad nästa gång!

Kram

MammaMorran- funderar på livet & Barn med ADHD/Autism


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback