Redan lördag-


Piff och Puff :)
mina älsklings barn ! lyser kärlek från dem till varandra.
Får man Dricka glögg som gravid? med 2% alkohol i ??

Pixie har fått tillbaka sin elendiga host-släm whatever this is, så inatt fick jag torka spya från henne,
Först så fick hon så enormt mycket släm i halsen när jag gjorde välling så hon harklade så lutade jag henne över handfatet och då kräktes hon upp slämmet, sen efter vällingen samma sak fast hela sängen.
Så jag fick byta allt till och med tvetta av henne, någon som trodde det var morgon efteråt.
Haah kevin slog också upp ögonen och låg och snacka till varandra.
well done somnade hon efter 5 min sen 2 timmar senare vaknade kevin eftersom han inte ätit ett dugg dagen innan , varit lite slö och vi tog ju bort vällingen för honom, nu ikväll gav vi han välling igen, han kräktes inte den natten han inte fick, men för att säkerställa att det är vällingen gav vi honom välling nu ikväll och avvaktar.
Imorse slukade han 3 yoghurt tetror, by the way så var han pigg och glad så vi åkte på jul marknad hela familjen och mötte upp mormor och morfar, då vart han helt plötsligt världens ängel utan vagn gick hand i hand med mig och mamma. min mamma är bäst med barn helt enkelt. =)
så har jag sträckt min nack muskel på något venster så gubben fick smeka på tiger balsan och efter det tappade jag lukt sinnet, wei ! jag kan byta blöjor utan att kräkas tänkte jag, sen började det brännas uta bara helvete men skönt som tusan, lite lindring gav det.
Ringde till bredbandbolaget där både jag och babe tjafsade med dem, blitt fel på en faktura , fick en faktura på 1200 kr .
det var helt galet jag höll på att flyga upp i taket och ändå sitter hon trögslynan och ba men vi tog 2 efterskott och blalala, varför liksom? medelar man inte sånt till kunden innan dom skaffar någon form av bredband.
det hade hon inte svar på, men då fick vi dela upp det iaf i 3 omgångar.
Jisses, en sådan fet räkning har jag då aldrig fått från dem.
Nu ska jag avnjuta min kopp te till Mama tidningen jag fick i brevlådan idag och sen sova. =) Night!
Jeanette C » 2010-12-11 | 19:55:55

Hej där.

Man skall inte dricka glögg eller något annat med alkohol i över huvud taget under graviditet.

MammaMorran » 2010-12-11 | 20:30:52
URL: http://mammamorran.blogg.se/

Låter som en jobbig natt men en mysig dag iaf! Varför är barnen alltid sådär med mormor? :D Mina är likadana!

Välling är väl slemframkallande tror jag, kanske ska försöka ge henne ngt annat innan hon ska sova...

Kram

MammaMorran- funderar på livet & Barn med ADHD/Autism

Satanja » 2010-12-11 | 21:21:27
URL: http://satanja.blogg.se/

Gillar du Jay? Har du hört hans egna band Von Benzo? Min kille är gitarrist i bandet, och jag är ansvarig för deras merchandise. Kika in i min blogg och kolla bannern i min meny längre ner om du är sugen på en skiva, poster eller tröja!

Veronica » 2010-12-11 | 21:27:23
URL: http://attblifler.blogg.se/

Stackars liten.. Har hon några tänder?

Vi mår bra, Nim är lite förkyld med det går över :)



Kram

DONKEN-2barnsmorsa 2be » 2010-12-11 | 22:16:58
URL: http://donkens.blogg.se/

om du gillar min blogg också får du gärna lägga till mig med. skaffa en Bloglovin knapp vettja! det finns under fliken "knappar" på bloglovins sida när du loggat in.- Där står hur man gör också. :P



vi ska fira jul hos min svärfar, och mion mamma, blir lite kärande, men det är bara en 10 min resa mellan husen. :P



hur firar ni? :P

pöss!

DONKEN-2barnsmorsa 2be » 2010-12-11 | 22:21:34
URL: http://donkens.blogg.se/

ja såna där ställen är ena jävlar på att luras, och att suga ut pengar, och att skylla från sig!



skönt o kunna byta blöja utan luktsinne, haha!

är du kräkig annars nu?

denna gången slapp jag den grejen. som skönt är... med första var det ju heeelt bisarrt. kräktes fan jämt. av allt.



pöss!

Linda Olsson » 2010-12-11 | 22:33:49
URL: http://mrslindaolsson.blogg.se/

Sötungar! :D



Tråkigt med slemhostan...hoppas den släpper snart!

Kramar

Hannele - mamma till 2 underbara prinsar <3 » 2010-12-11 | 22:37:59
URL: http://mammah.webblogg.se/

Jag har läst att man inte får använda tigerbalsam när man är gravid :/ Kollade upp det när jag var gravid med Kevin..

Och tror inte heller att man får dricka glögg om det innehåller alkohol eftersom det är alkohol..dvs alhojol som alkhol :)



Kraam

Sanna - Gravid i v.29 » 2010-12-12 | 09:36:40
URL: http://saaanna.blogg.se/

sv: ja, men det är ju skitabra! :D



Jg har ingen aning faktiskt. Men vet att det tog jättelång tid för min vän. :/ Jag tycker du ska ringa och höra att allt faktiskt gått vägen.



Haha ja, man förstod ju inte riktigt så jag googlade på det. Ville ju fatta slutet! Men det finns galet många teorier, men jag väljer nog att tro att han var i limbo hela tiden. Att han drömde allting... men jag vet inte! :D

Emily » 2010-12-12 | 15:30:50
URL: http://agressia.blogg.se/

Jag drack glögg, ett glas glögg gör ju inget! De säger ju att man får dricka ett glas vin (jag gjorde inte det) Men lite glögg med 2 % i tror ja inte gör nått, som sagt, jag drack och ungen blev frisk ;)

Josefine - mamma till Hugo » 2010-12-14 | 14:03:40
URL: http://joosefinea.blogspot.com

Tror nog inte det är någon fara att dricka glögg, det är ju så lite alkohol i och oftast så dricker man ju inte särskilt mycket glögg utan bara en liten skvätt. Jag hade iallafall druckit utan dåligt samvete,


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback