2 månader idag !



för 2 månader sedan låg jag inne på förlossningen, underbar känsla och ett underbart barn.

minns hur jag vaknade upp och hade sån smärta som verkligen var obeskrivlig och blev värre, minns tanken *det är bara förverkar igen, går snart över* .. vred och vände mig tillslut gick det inte mer, jag fick inge luft hade så ont att jag bara ville lägga mig ner och dö.
la mig över tony och försökte få ur en mening i stil : Tony tony , vakna tror det är dags nu .. ingen reaktion la mig mot hans mage och försökte andas och sa * aj aj * puttade och sparkade på honom och sa högre : Tony vakna för fan .. han slog upp ögonen och tittade rakt på mig och trodde han drömde när jag då sa att det var dags att åka in  så fick jag som svar : är du seriös? är det dags nu, vill hon komma .. då tänkte jag bara sparka av han huvudet *Vadå " är du seriös? " * fejkar jag smärtan, snacka om skruvmejsel i huvudet alltså, han sa : ska du föda? ring någon .. jag försökte få tag i min mamma som skulle passa kevin, hon svarade inte och jag stog och satt, låg , och lutade mig allt men smärtan var ENORM .. tony ringde sina föräldrar som skulle komma , tillslut ringde mamma och dem körde 140 hit tydligen.. jag stog lutandes mot gardaroben och ville bara springa ifrån smärtan, min mamma sa åt mig att andas hela tiden så det glömde jag inte bort, haha pappegojja. i verkarnas paus sprang jag runt och försökte plocka ner det som skulle med men verkarna kom med 2½ min mellanrum.. Kevin sprang efter mig och förstod att någonting var på gång och började gråta.
mamma visste att jag skulle föda nu, T -s pappa körde rally till huddinge och gubben tog tid på verkarna, han körde till och med mot rött, men fan det var mitt på natten. minns att barnmorskan tog emot oss och gav oss ett rum och gjorde en undersökning direkt då hon såg att det var på gång, tanken på att det var andra barnet, JA hon höll på att komma i bilen vilket jag var livrädd för att hon skulle göra.
Fick som svar : du kan hoppa i andra kläder för det är dags, du är öppen 5 cm så vad vill du ha för smärtlindring? , ryggmärgsbedövning var de enda jag fick fram, när jag fick den hjälpte den inte så fick dubbel dos, mitt i en värk ville jag ha kakor .. och det fick jag =) hon tog hål på hinnan och sa att jag skulle trycka på knappen när jag känner att de trycker, 5-10 min efter de trodde jag seriöst att jag skulle skita på mig, och det visste hon ju så hon kikade och sa att jag var helt öppen och jag sa att jag måste krysta och började krysta för kung och fosterland.
1 krystning - halva huvudet ute , 2:a krystningen , 3:e krystningen säger barnmorskan håll i nu nästa värk kan du krysta ut henne , jag minns att jag skrek som en stucken gris och sa att det gör satans jävla ont .. 4:e krysningen kom kroppen ut och tårarna sprutade ut..
gubben var med hela tiden, med nervösitet och lustgasen i nyllet och tårar som sprutade och höll mig i handen ..

detta tog inte många timmar. inte ens 2 timmar .. från det att jag kom in hann jag bara vara inne 1 timme och 50 min, första krystvärken - tog 7 min att få ut henne.

så liten och späd, så vacker och otrolig, 48-49 cm och 3120 G .. idag är hon 2 månader och jag tycker tiden rusat förbi, min lilla tjej börjar bli stor. <3
tar vara på varje minut, varje sekund.
Jacqueline - 18 år och blivande mami » 2010-06-09 | 21:44:01
URL: http://jacquii.blogg.se/

Grattis till 2 månaderna! Tänka sig vad snabb tiden går.. helt sjuuuukt

Jacqueline - 18 år och blivande mami » 2010-06-09 | 21:59:55
URL: http://jacquii.blogg.se/

SV: Det är pga pappan till barnet och jag inte kommer överens alls och det sätts massa problem, asjobbigt..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback