Oooh Sol !!

Äntligen kom ryssvärmen tillbaka hit efter några dagar mindre varmt och regn, vi båda sitter med tandvärk, drog ut min tand kände varken smärta eller bedövningen sen kom den efterlängtade smärtan och då blev värktabletterna min bästa vän. men grilla vart det och jordgubbar med grädde som efterrätt mys och skönt på uteplatsen =)
Grabben sprang runt och latjade och tyckte nog att det var grymt varmt och blev lite snurrig, vingla lite hur som trots all dricka .. Var på bvc idag och pratade angående snuttan och hennes mage, skönt att höra att det kan ta upp till två veckor innan hon bajsar om jag hel ammar ( vilket jag gör) .. och hon sa också att tjejen faktiskt har kolik och bör ammas i rutin, dvs helst varannan timme men försöka göra så det går 1½ timme mellan åtminstone för att magen ska hinna vila och hon rapa och prutta, trots att hon knölar och gråter lite ska jag vagga, vyssa , gå runt me na och ge napp.. ska testa och se om det blir någon skillnad. hitills har hon fått amma så ofta hon vill dvs varje kvart - halvtimme , men tydligen är det inte så bra när dem har kolik .. stackars sessan.
min System kamera har äntligen kommit så vi ska hämta ut den imorgon faktiskt och hämta lite post hos päronen, hur ska vi klara oss ? ska bli 24 + imorgon .. holy !

jaja nu sover båda barnen och jag ska slänga ett öga på *drömkåken* som går på tv, väcka skruttan snart och ge na käk och droppar och låta henne vara vaken lite innan vi lägger oss för natten.
Denise - Ännu en mammablogg » 2010-06-02 | 22:01:43
URL: http://knoddenojag.blogg.se/

sv: yeeees box, höhö :D

Erika - Gravid » 2010-06-02 | 22:31:25
URL: http://dumman.blogg.se/

Tack! Det hoppas jag med ;) vill ha bebis NU! :D

Sandra » 2010-06-02 | 23:17:09
URL: http://slmslmslm.blogg.se/

Verkligen, :) Tack gumman, din med!

carola » 2010-06-02 | 23:24:35
URL: http://mammacarola.blogg.se/

huh har du dragit en tand.

Jag avskyr tandläkaren:)



Hoppas lillgumman får sova och bajsa.

Så svårt när det små har jobbigt, när man inte vet vad dom vill.



Mina små blir 6 år i morgon:)

stor kram och hoppas natten blir god

Elly » 2010-06-03 | 13:06:36
URL: http://gravidnu.blogg.se/

Hoppas de blir bättre med koliken :/

Du har inte märkt några utslag på tjejen efter att du ätit jordgubbar? För va jag har hört så ska man inte äta de om man ammar. Men jag vill ju ha mina sommarjordgubbar :(

kram

Lotta » 2010-06-04 | 06:55:09

Har du provat med bebismassage? Gnida magen och föra benen upp mot magen på henne. Det kan lätta lite på trycket.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback