Händer mycket!



det har hänt mycket på såhär kort tid. Skruttan blir hela 1 månad imorgon och det känns helt otroligt, att tiden gott så snabbt och jag ändå försökt myst och njuta så mycket som möjligt men ändå har det inte räckt. hon växer ifrån att vara världens minsta till att braka loss. Fortsätt vara mammas lilla fjutt !!
får en tår i ögat när vissa kläder i storlek 50 är för smått och måste läggas undan, det känns fruktansvärt jobbigt, typiska amnings hormoner!
det finns väl en grund till att jag inte vill att hon ska bli stor, jag är väl inte klar med den där bebis goset en och dessa tankar om att hon kan bli utnyttjad av killarna, att någon leker med hennes hjärta bli våldtagen, slagen m.m
jag kommer verkligen genomskåda varenda kille från topp till tå vilket hennes pappa kommer göra med! hon får vara oskuld tills hon gifter sig =) haha lycka till med detta samhälle. nää usch! inte min lilla flicka!

hur som helst så tar hennes magknip kål på både mig och henne, kör med allt, sempers magdroppar, minifom masage, vagga, gunga m.m inget hjälper ständigt, något hjälper någon gång.. jag kanske äter fel?? måste nog äta mer fibrer och undvika mycket läsk helst enkelt.
hon följer blicken jätte bra, och verkligen kollar noga på oss, så vacker. =) idag log hon fint på skötbordet ganska länge och jag sken upp och fick lyckorus ! :D ..
Storebror kevin får gaddar och är febrig och gnällig samt jätte trotsig och bara trotsskriker när han känner fört, han har slutat sova middag om det inte är på hans sätt, på mage på golvet med rumpan i vädret eller sittandes i vagnen, annars vrålar han bara när man försöker lägga honom. han är lite speciell gullet =)

Idag var vi på marknaden med barnen, jag solade för första gången på evigheter något jag tyckte var otroligt skönt och skulle gärna vilja slumra till där inne. =) tog en fika med min mor innan kevin blev allt för frussen och börja gråta, så vinkade vi hejdå till honom och han vinkade av oss. pusspuss och kram sen tog mommo honom och gick hem =) nu sover han och haft det jätte bra berättade mammsen och det glädjer mig att han får all uppmärksamhet och blir lite bortskämd.
nu sitter vi här i tystnaden (bara tvn på) och mitt knappande med vår dottah sovandes i soffan samtidigt som hon pruttar Hej vilt ! ska faktiskt slänga mig i sängen med henne och njuta av varenda timmes sömn nu. =)
Jacqueline - 18 år och blivande mami » 2010-05-08 | 20:29:08
URL: http://jacquii.blogg.se/

Vad mys att höra om dina små!



Haha alltså Kev! Han är ju bara för söt, vad skönt att mormor kunde skämma bort honom lite! han behövde nog det :)



Grattis till lillan på månadsdagen? Eller vad säger man.. Stackarn liten som måste ha ont! Hoppas det blir bättre med magen snart :(

Och sedan tänka sig när barnen blir tonåringa! Åååh! Man kommer ihåg själv hur ens mamma var mot en..

Jag kommer ihåg att min mamma sa alltid "du kommer förstå mig när du själv får barn" jag blev skitsur och sa alltid "Nej! Jag kommer låta mina barn göra vad dem vill för nu vet jag hur det är när mamman säger nej!" ööö haha jag tar tillbaka det där :p min mamma brukar skoja om att hon ska säga till mina barn att jag skulle låta dem göra vad de ville! Haha



Det kommer gå jättebra ska du se, "bara" lära de från början att följa regler och sedan sätta upp smarta regler.. Så har man en bra grund ifall att det skulle gå snett sen:)



Kärlek till eran familj! Ha det mys :)

Mamma Wendela » 2010-05-08 | 21:10:45
URL: http://mammawendela.blogg.se/

jag lät emilia bada i ljummet vatten innan sängdags, de lättade lite på hennes magknip. varmvatten är ju en av de m,est effektivaste smärtlindringsmetoderna.

Denise - Ännu en mammablogg » 2010-05-09 | 13:16:23
URL: http://knoddenojag.blogg.se/

sv: Vet inte, hon ville väl ge Wilgot något fint :)



ja jag har hört att dom lyser blått förut, dom är lite små speciella hans ögon :)

janni - nybliven mamma <3 » 2010-05-09 | 14:09:27
URL: http://jhfashion.blogg.se/

aw så fin bild!!

allt går jätte bra, eller ja har ont i bröstet men älsklings Emilia mår så bra så!

Ja hon tog nappen direkt och sög stenhårt, hihi!

kramar till er!

Madelene - mamma till Elliot » 2010-05-09 | 14:44:50
URL: http://maddihz.blogg.se/

ah det går helt sjukt snabbt.

Men jag älskar att han växer och får mer och mer personlighet :) Elliot är 62.5 cm lång och väger 6745 :) kram

Sara - Ensamstående mamma » 2010-05-17 | 09:56:32
URL: http://dolphin.blogg.se/

Min son hade kolik när han var bebis.. och det enda som kunde hjälpa för stunden var att lägga han i babysitter och ställa in i badrummet och slå igång duschen, eller hårtorken. Jag vet inte varför det hjälpte, men han blev lugn av det ibland, så man själv fick hämta andan och nya krafter :)



Jättefina barn du har :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback