Nu får det vara slut !

Nu har lilla sessan blivit smittad av bror sin, dagis baciller går ju inte att slippa undan tyvärr!
Natten har varit fruktansvärd med henne, hon får panik , enorm panik när hon inte kan andas genom näsan, hon grät och gnällde vred och vände på sig hela natten, fick suga snor minst 3 gånger och gå upp och göra välling för hon åt som en tok, första seriöst första gången jag blev irriterad på henne för att hon vägrade sova :/ men det är ju inte hennes fel i know men är man ett vandrande lik med 0 sömn vad blir det kvar då? en otrevlig jävlig mamma.
så ingen sömn här först på slutet från 5 till kvart i 9 lite puff på rumpan då och då, tack för lite sömn iaf.
idag ska jg ta med mig gumman och åka till min mams som också är lite risig käka lunch och köpa näsdroppar till henne.

inatt ska jag testa lägga henne i sin egna säng, det gäller att tro pått annars är det nog kört..

När lät ni era barn sova i sin säng som bebisar och hur gick det??

Hannele - nybliven 2barnsmamma <3 » 2010-10-11 | 12:01:34
URL: http://mammah.webblogg.se/

Jag lät Kevin sova i sin säng enda sen han var nyfödd alltså när jag skulle sova för natten så hade jag honom brevid mig eftersom jag ammade men på dagarna när han sov så lät jag han sova i sin säng och sen när han var lite vaken så hade jag han i famnen.



Och när jag slutade amma honom och plus att det inte gick att ha honom i den stora sängen längre så började han sova i sin egna säng hela tid och då var han runt 2 månader.



Lillebror är lite annorlundare, han föredrar att sova brevid mig eller någon nära, han gillar inte sin egna säng riktigt än men tänker inte heller tvinga honom.

Han gillar trånga utrymmen (men det är ju förståligt) så han brukar få vila lite i barnvagnen när han sover och jag donar med annat.

Visst han har legat korta stunder i sin egna säng men det är allt :)

Men när jag slutar att amma så kommer han få sova i sin egna säng tillslut eller om han blir sin bror, sover hulller om buller i sängen..jag kan inte sova om ungarna ligger hur som haver i sängen xD haha..

carrå - 19 år och mamma » 2010-10-11 | 12:05:54
URL: http://ettnyttsteg.blogg.se/

Vår lilla sover redan i egen säng, hon sover bäst där, i vaggan bredvid oss men vi tar oftast upp henne på morgonen i alla fall på vardagarna gör jag det. Ibland sover hon i vår säng när vi märker att hon inte vill sova själv och så vidare. Men hitills går det hur bra som helst :D

Elin. (Jenni's mamma.) » 2010-10-11 | 12:17:43

Hej gummsan, låter verkligen inge kul det där och det är ju tyvärr så att dagis bacillerna inte går att slippa undan men det måste vara super jobbigt för både dig och lill tjejen att inyte kunna sova ordentligt..

Jag hade jenni sovandes hos mig i fem månader för att jag ammade så länge men hon fick börja sova några nätter då o då i sin egna säng från tre månader. men alla barn är ju olika, och man får prova många gånger innan barnet vänjer sig vid att sova i egen säng. Hoppas lill tjejen kryar på sig så att ni får lite bättre sömn där hemma. <3 <3

Emily » 2010-10-11 | 13:58:27
URL: http://agressia.blogg.se/

ja får väl kämpa på! Tack så mycket för tipsen! GULD värt!

Elly » 2010-10-11 | 14:11:33
URL: http://gravidnu.blogg.se/

Jag börja med att lägga Leon i hans säng förra veckan, han hatade det för att han är van vid att nattas i vagnen men nu är de slut på de. O nu har han vant sig. Han sover bäst i sängen nu :)

kram

emily » 2010-10-11 | 14:14:37
URL: http://agressia.blogg.se/

Usch va jobbigt me sjuka barn. Joel är supersjuk nu och jag får suga snor hela tiden, på nätterna vaknar han jätteofta.. Det är helt sjukt.. Jag började lägga Joel i sin säng när han var runt 5 månader. Men det är bara på dagarna när han sover.. På nätterna sover han med oss för hans säng är i hans rum. Kram

Marie&Elsa » 2010-10-11 | 16:26:04
URL: http://mahii.blogg.se/

Elsa va typ 2 v när hon börja sova i sin säng, jag ammande ju inte, så hon åt oftast inte på natten. Vi ställde spjällsängen så nära våran säng som möjligt och det gick jättebra

Marie&Elsa » 2010-10-11 | 18:01:14
URL: http://mahii.blogg.se/

Vi hade samma problem även fast hon sov i egen säng i vårt rum. Hon kunde vakna upp till 20 ggr per natt, så till slut så fick hon eget rum och sov ännu bättre än innan.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback