Craaapäs

Hur kan man misslyckas med att laga makaroner, då måste man verkligen vara usel på att laga mat.. eller något åt det hållet !, skulle laga makaroner men brände dem, fick slänga allting och gav upp vart så förbannad på hur jag kunde lyckas bränna makaroner som nog är den enklaste maträtt att laga :/ detta är inte okey!


ett nytt tappert försök nu , köttfärssås med massa grädde och cremefräsh i och makaroner med mycket smör, och kevin är smartare en mig idag, han öppnade lådan och tog fram en slev för att röra om makaronerna *bingo* det var de som fattades mammas duktiga pojke.
sen kom han med sin mugg och vår cola flaska till mig men såklart fick han äppeljoice istället och sen drog han ner byxorna vid toan och skulle sätta sig på toaletten sötnosen :)
vi har sån  där alcosprit vid dörren som han brukar gå och spruta på sina händer och smörja in sina små händer med, fasiken han kanske inte säger mycket men attans vad han är smart och intelligent. =)
Nu fick han en arraksboll som han sitter på köksstolen och äter fint. jag ska slänga i mig käk och han med sen drar vi till barnläkaren.


Fröken M » 2010-09-28 | 11:02:10
URL: http://frokenmela.blogg.se/

hihi... enorm vet jag inte, men 4,6 tyckte jag var stort :)

varkeen jag eller C var stora när vi föddes och magen var inte heller speciellt stor så jag vet inte vart han fick plats egentligen. Dock är han ganska proportionerlig och när han börjar röra sig ordentligt smalnar han säkert av en hel del !



Vilken super vacker bild !!

kram

Cassandra, mamma till Josefin och gravid med lillebror » 2010-09-28 | 11:38:45
URL: http://weareyoungparents.blogg.se/

på fredagen tänkte vi åka dit :D

Jessica Nellie & Oliwer´s Mamma » 2010-09-28 | 12:07:51
URL: http://shiiitonge.blogg.se/

fast det är inte så, det är ett rykte. jag ringde chefen igår. för jag blev förbannad när ja läste att dom slumpar barn. jamenar vi har stått i kö hur länge som hellst. skulle ja få veta att ett barn som stått i någon vecka får plats före mej då vette tusan alltså.



ja ringde henne iaf, och hon sa att det absolut itne va så, den ändå gången dom "Slumpar" det är om alla som står i kö först är tex 10 flickor, så får hon byta ut några så det blir några killar också, men då tar hon dom första av killarna som står på listan. sen har dom syskonförtur så om ett barn har ett äldre syskon där så får den förtur. och nu tar dom inte in fler barn förens nästa höst. eftersom det är fullt. om inte ett barn flyttar eller liknande. men då tar dom tex den första 08 eller 09 som står i kö och slumpar alltså inte. hon ville att ja skulle sprida det vidare.



hon sa också, skulle det va så så skulle hon inte kunna vistas ute utan att bli halshuggen. :P



vem var det som sa det till er ?



sv: jaha okej ja trodde du skulle strunta i dragspelet och vönta tills du får plats på orren.



den här veckan är lite full, men måndag, tisdag ? nästa vecka kan jag :)

Jessica Nellie & Oliwer´s Mamma » 2010-09-28 | 12:13:49
URL: http://shiiitonge.blogg.se/

tack söta du :)

Jenny » 2010-09-28 | 12:32:46
URL: http://jennyygutemyr.blogg.se/

Vilken sötnos :) Hur gammal är han nu? Kram

Fina Frun » 2010-09-28 | 12:56:34
URL: http://blogg.amelia.se/finafrun/

bra att du får så fin hjälp i köket :)

Mamma till Nim ♥ » 2010-09-28 | 13:27:09
URL: http://attblifler.blogg.se/

Hej :D



Vad nyfikna ni är då :P

Nej vi tog inte reda på könet.

Jag ville, men inte min karl. & så fick det bli.



Du var ung när du fick barn då :D

Jag var ju 24 ;)



Ah ok, surt utan bil. Loppisen är söndagar. men nu blir det nog ingen mer, var verkligen kallt sist.. burr..



Ringar och gravyr, marriage? Vi hade babysim och plugghelg typ. :D Mysigt det med. Skönt med lugna helger :)



Kramkram

Anna » 2010-09-28 | 16:13:38
URL: http://annaanstensen.blogg.se/

Kevin måste vara blivande kock ;)

Hannele - mamma till 2 fina prinsar <3 » 2010-09-28 | 16:46:28
URL: http://mammah.webblogg.se/

Svar:

Ah men har ni fått några symptomer på att han kanske har adhd ? :) (är bara nyfiken på vad man kan se och höra, har ju fått x antal frågor om Kevin har det eftersom han är som han är :S fråga mig inte vad dom menar med det men ja, har ju frågat men har inte fått vettiga svar, så därför undrar jag)



Kevin är 15 månader blir 16 snart :) Vet fler ungar som sover redan i växarsängar redan då ;P jhaha..fattar inte hur dom lyckas xD haha..



Ah okej då förstår jag :) Ja tack så mkt!



Kramis"

Fröken M » 2010-09-28 | 19:53:13
URL: http://frokenmela.blogg.se/

haha... det stämmeer nog ! viggo låg så långt in i magen att jag svimmade ofta under graviditeten. Han rörde sig så att venen som går längs ryggraden kom i kläm, blodet kom inte förbi och jag svimmade... ganska läskigt, men efter ett par gånger visste jag åtminstone vad det berodde på !

dock gick jag bara upp 14 kg så dom var väck bara några veckor efter att han föddes, vilket jag tackar och bockar för ;)

kram

Fröken M » 2010-09-28 | 20:03:24
URL: http://frokenmela.blogg.se/

jag kunde dölja det ganska länge, men efter v 20 putade det lite. Min vinterjacka i strl xs gick att knäppa hela tiden och grannarna fattade inte att jag var gravid förrän precis innan viggo kom :)

själv tyckte jag att jag hade enorm mage, men jag var nog ganska ensam om att tycka det ;)

cassandra, mamma till josefin och gravid med lillebror » 2010-09-28 | 20:37:17
URL: http://weareyoungparents.blogg.se/

Christofer jobbar på lördag :) hihi

Jannika » 2010-09-28 | 20:52:10
URL: http://jannikassmulor.blogg.se/

HON! heter Jillian :P ja jag är väl lite rockabilly men det är inte därför vi kallar henne för jillybean :)



Hannele - mamma till 2 fina prinsar <3 » 2010-09-28 | 21:48:55
URL: http://mammah.webblogg.se/

Svar:

Aaah..då förstår jag.



Kevin har myror i arlset typ 24/7, han har ingen ro att vara still, när hans leksaker inte gör som han vill så blir han fly förbannad och kastar dom iväg och får han inte så som han vill av oss så kan han slåss och när vi säger åt honom så blir han sur och grejer + att han blir ledsen väldigt ofta. Det har han börjat med sen vi flyttade hit :S

Han har ingen ro att sitta still när man försöker läsa för honom, han ingen ro oftast att ligga still och somna.



Men i mina ögon så låter som han har kommit i en fas men vissa har sagt att det låtersom han har adhd, vete fan vad jag ska säga..

Funderar på att kolla upp det bara för att..men du sa 3 år, äre då man kan checka upp det eller vad ? :)



För att annars så är min Kevin världes goaste och självklart och snäll men han har ett sånt humör alltså, haha..

aHan är vänlig och snäll osv när han är på dagis men ibland så kan ha nvara ett moster hemma tkr jag (låter hemskt att säga så men det är sant, ibland så blir man galen på honom när han blir så sur för ingenting och grejer men jag tror att det är mer en fas än adhd ellerj a..)



Kramis!

Mamma till Nim ♥ » 2010-09-28 | 22:27:24
URL: http://attblifler.blogg.se/

Bor i vendelsö och förskolan här är öppen hela veckorna som jag förstod det som :) Vart bor ni?



Vi gör lite olika saker, som idag var det förskolan, sen var vi iväg och handla typ. Imorgon ska vi på bvc sen blir det hemmabus. Måste röjja lite hemma. Torsdag kommer massa mammor hit ¨på lingon och blåbär kalas, du får också komma om du kan. Klockan 11 :)



Sen i helgen är det babysim. Tycker det är ngt bus varje dag :P Vad brukar ni göra?



Mys att gifta er, man får väl gratulera i förskott :)

Kramis


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback