Frågor & Svar

hur orkar du stå i mot alla elaka kommentarer osv? blir du inte knäckt av det tillslut? lycka till med allt.
sv : Jag har lärt mig med tiden att skit inte lönar sig och Elaka kommentarer bara är en stor svartsjuka folk bär, all skit jag fått ta och stå ut med i mitt liv har gjort mig så mycket starkare och det är jag så glad över så på det viset kan jag tacka alla elaka kommentarer, jag tycker att alla borde stå på sig när det gäller sånt och aldrig låta sig bli nedtryckt, det pajjar bara ens psyke.

tänkte fråga om du tyckte förändringen från att ha ett barn, till två var stor? Blev det mycket mer jobb?
Och så: hur gammal är du?
Ha det bra!

sv : Ja det blev mycket mer jobb men absolut inte så svårt & krävande jag trodde det skulle bli faktiskt, i början var det en kamp att komma in i rutiner som passade barnen och mig själv man är så ovan med 2 stycken i början så det blir en stor omställning , sen blir det ganska så mycket lättare =) , jag är 19 år . =)

- Hur känner du inför att bli trebarnsmamma, finns det någon oro eller tar du allt med en nypa salt?
- Vilka är dina favoritbloggar?
- Vad är framtidsdrömmarna?

sv : ojoj det är mycket tankar som går, det känns spännande, underbart, skrämmande, en utmaning , roligt .. finns nog inte ord till. jag går i en stor oro faktiskt, hur det ska gå och allt sånt där som man nog oroar sig för när man blir flerbarnsförälder och att det kanske är något fel på pyret . det hade varit fantastiskt att ta allt med en nypa salt. =p
Favoritbloggar är nog : Charlotte , Natalie , Denize , Jessica , Cassandra , Janni , Emelie , Hannele , Nina , Veronica . =) ,
Framtidsdrömmar är att köpa hus såsmåningom, får se om vi börjar med att köpa lägenhet med trädgård om 2 år . =) , sen har jag planerat att börja jobba och ta en lång jävla härlig semester utomlands med familjen och gifta mig snarast. =)

Var alla barna planerade eller blev det bara som det blev?
Hur många barn har ni bestämt er för?

sv : Kevin & Pixie var planerade den 3;e ville helt enkelt bara bona in sig i livmodern lite tidigare en vi tänkt. =) , vi vill ha 4:a barn men det skulle ju vänta några år iaf, så 4:an får helt enkelt hålla sig utanför livmodern ett par år hedanefter tills vi är klara med att köpa lägenhet osv. =)

* Har ni planerat alla barnen?
* Vill du ha fler barn senare?
* Jobbar du som fotograf när du inte är mammaledig?

sv : Kevin & Pixie var planerade den 3;e ville helt enkelt bara bona in sig i livmodern lite tidigare en vi tänkt. =) , vi vill ha 4:a barn men det skulle ju vänta några år iaf.
det är svårt att säga eftersom jag varit mammaledig i 3 års tid , så jag kan väl bara säga att jag arbetar som fotograf samtidigt som jag är mammaledig ;p hehe

Varför började du blogga?
sv: oj! jag började blogga då jag plussade med grabben så jag kunde gå tillbaka och se hur graviditeten var och vilka tankar jag hade då, sen ville jag fortsätta blogga om mammalivet och utvecklingen för barnet , sen vart det bara en ren vana och en drog att skriva av sig vad man grubblade på och kunde prata med andra mammor via bloggen tyckte jag var strålande, folk som kanske kände samma som jag gjorde/gör, sen har jag bara fortsatt. =)

hur stort bor ni och ska ni flytta till större när den lilla föds?
sv : Vi bor i en stor 2:a på 74 kvm , planen är att köpa en större lägenhet/radvilla om 2 år .

Hur känns det att bli 3barnsmamma?
En korkad fråga men fattade inte riktigt det jag läste men trodde ni att ammning var ett skydd mot sex? (är lite trög :P haha..)
Har du några planer på hur länge du ska amma P?
När ska ni sätta P på dagis?
Och vad ska du göra under tiden då? :)
Har du och din fästman några planer på att gifta er i framtiden?
Hur mår lilla K nu för tiden? Har ju läst att han har besökt mkt sjukhuset för olika saker förut osv..hittade dom felet tillslut varför han var dålig osv? (inge kul med sjuka barn:(

sv: Som tidigare svarat, är det omtummlande , spännande, skrämmande, underbart , roligt, fantastiskt att ha fått den här gåvan så mycket som jag tror på att allt har en anledning.
Jag ammade aldrig kevin så länge och tog därför inte reda på någonting om amning så, Min barnmorska sa efter att jag fött att helammar man så är risken minimal (ungefär) vilket min barnmorska jag har nu sa också, jag hade inte bestämt mig för p-medel och ville avvakta med det och litade på att risken inte var så stor, egentligen lät det knäppt att amning skulle vara p-medel men ja på sätt och vis trodde jag på dem + att han kom i mig 1 gång enda sen hon föddes annars har vi undvikit det.
Jag har tänkt amma henne i 9 månader iaf , det beror självklart på om jag har mjölk i 4 månader till men planen är så. ;p , Vi tänker inte sätta P på dagis för tidigt så det blir väl runt 2 året kan jag tippa på.
under tiden när hon sätts på dagis går jag ju hemma med den andra lilla, men jag kommer väl söka helgjobb och fortsätta som fotograf. =) , Vi har stora planer igång , gifemål kommer snart som det är tänkt, det är mycket som händer runtomkring nu .
Lilla Kevin mår som fisken i vattnet, otroligt nog har han blivit frisk som en nötstjärna dem senaste 3 månaderna, vi har varit så sjuka men kevin har hållt sig frisk så jag peppar peppar på att han byggt upp ett starkt imunförsvar nu efter alla sjukhusbesök =) , sin senaste sjukdom var lunghinflammation tillsammans med en kraftig förkylning och lite andra symtom :/ så han har gott igenom mycket och ätit mycket mediciner men jag hoppas att han blir världens friskaste grabb hedanefter , ska väl inte säga för mycket det finns ju nya dagis baciller. men vi peppar på ! =)

Vilken vecka är du i ?
sv: Jag kan ingenting om veckor just nu, vi har varit på 3 olika ultraljud efter varandra kanske skiljde 1-2 veckor max och alla sa olika så någonstans i 3:e månaden iaf, vi ska på ett kub ultraljud om ca 1-3 veckor då är den ju lite större så får nog rätt svar då, men det korrekta är väl på RUL . =)
Nina, mamma till Hugo, Max & Vincent » 2010-09-17 | 10:57:35
URL: http://ninawikizz.blogg.se/

oh, så jag är en av favoritbloggarna, vad glad jag blir :D

Aha, sånt ultraljud gör man bara här om man har nåt sånt i släkten tror jag. jag har aldrig hört nåt om ett kub iaf :p

Han hade precis fyllt 2, var helt frisk annars.. var på dagis en dag, på kvällen fick han jättehög feber och dagen efter hände det som inte får hända :(

Så det vart en jäkla chock för alla i omgivningen. Hoppas man aldrig behöver vara med om nåt sånt igen.

kramar

Emily » 2010-09-17 | 11:56:19
URL: http://agressia.blogg.se/

Hur kunde du göra sådär med länkarna när du skrev dina favoritbloggar? När du skrev emelie kunde man trycka på länken. Hur gör man så? Krams

Nina, mamma till Hugo, Max & Vincent » 2010-09-17 | 13:29:48
URL: http://ninawikizz.blogg.se/

Ja samma här, är livrädd över att nåt sånt ska hända. Men jag hoppas att det aldrig händer!

Nej han hade inget syskon.

kramar

DONKEN- 2barnsmorsa 2 be » 2010-09-17 | 15:12:23
URL: http://donkens.blogg.se/

det kommer väl ett datum senare då skulle jag tro. :P

skrev in dig i mammabloggarlistan :P

DONKEN- 2barnsmorsa 2 be » 2010-09-17 | 15:13:14
URL: http://donkens.blogg.se/

har du bloglovin o sånt? :P

hittar ingen knapp...

Hannele - Snart 2barnsmamma (bf på söndag!) » 2010-09-17 | 16:25:58
URL: http://mammah.webblogg.se/

Tack för dina svar ^^, hihi..

Kul att du följer min blogg :K



Ja det där att amnning är ett skydd och grejer så har min bm också sagt att det finns en minmaol risk att man blir gravid osv :) Så din bm och min bm har sagt samma till oss..hihi..



Spännande med ul igen sen :D hihi..



btw..kan för bloggtipsen :D hihi..har man lite nya bloggar att läsa :K

Linnea Granström- Ungmamma & Ryttare » 2010-09-17 | 17:48:15
URL: http://linneagranstrom.blogg.se/

Taack :)



Min dotter är 3½ och jag är 21 :)

Mia 17år - Mamma till William och Marcus » 2010-09-17 | 19:11:00
URL: http://snuttegubbe.blogg.se/

Sv. Okej :).



Nä ett 3:de barn vill vi inte sätta till världen förens om 5-10år. Jag vill först utbilda mig och ha ett fast jobb. (drömmen är att bli veterinär, och de är 7års studerande som jag har framför mig). Sedan vill vi absolut hitta ett stort radhus eller t.o.m hinna bygga hus innan nr3 får komma.



Men däremot så är jag emot aborter, särskillt om man slarvat med skydd eller så.

Så ifall jag skulle bli gravid tidigare än planerat, så kommer jag att behålla.

MEN! Jag tänker absolut försöka skydda mig och verkligen se till att jag inte blir gravid. Men man ska aldrig säga aldrig ;).



//kram, Mia

Linnea Granström- Ungmamma & Ryttare » 2010-09-17 | 19:47:52
URL: http://linneagranstrom.blogg.se/

Nä inte ett dugg trotsig var hon, fast hon är i världens -kan själv ålder men det tycker jag bara är skönt & bra :)

Mia 17år - Mamma till William och Marcus » 2010-09-17 | 19:55:02
URL: http://snuttegubbe.blogg.se/

Sv. Jag bor hos min mamma än sålänge.

Jag var nära på att flytta till ett radhus för bara någon vecka sedan. Men när pappa och jag var och kikade på den så sa han bara "Min dotter ska ha de bästa, så vi tackar nej". Haha.

Nemen jag ska ha de bra när jag flyttar hemifrån. haha.

Jag är kräsen, men de måste man vara när man har barn. Och mina föräldrar låter mig inte flytta till "vad som helst", utan de ska vara nått fint och bra.



//kram, Mia

Emily » 2010-09-17 | 19:55:50
URL: http://agressia.blogg.se/

TACK så mycket för hjälpen! :) Verkligen jättegulligt. JA DET ÄR SÅ JÄKLA SJUKT HUR MYCKET HÅR MAN KAN FÄLLA! Man fattar ju inte varför man inte är skallig hahah


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback