04 frukost check



Denna bok sitter jag och läser om kvällarna för jag ser både mig själv och T i den, vårt förflutna och början på vårt förhållande i vissa delar, den går knappast att slita sig ifrån om inte ögonen börjar trilla och bokstäverna hoppa. Handlar om hur det är att vara småbarnsmamma och leva med missbrukande pappa och förnekelse.
Hon hade ett barn sedan innan så träffade hon en kille på 21 år som drack fruktansvärt mycket och hon såg inte han som alkoholist och såg inte varningen från början, varför skulle hennes "rickhard " vara i ett missbruk , nej inte hennes rickard så gick tankarna kring henne, hon blundade för det, trots att han kom hem på morgonen och stank fylla trots hans lögner, hon blev med barn med honom och dom flyttade ihop hon såg det som en räddning han började äntligen dricka mindre men snabbt efter födelsen gick det över till det vanliga kroglivet för honom och dom sena nätterna alkhol gick snabbt över till droger.
varför skulle han vara en missbrukare och inte hon? hon gjorde ju samma sak men kommit ur det, hoppet fanns där.

Läsvärdig bok! så långt har jag kommit iaf.
jag älskar den!
jaja 04 frukost chech! damen steg upp 04oo, + att hon vaknat en del inatt också, phu helt slut.
idag blir det bara dona här hemma och vila som bara fan känner jag + att hon vaknat på helt fel sida, så gnällig just nu..
Mötet gick iaf jätte bra, vi hade goda chanser och fick bara positivt vi får svaret om 1-2 veckor så bara hålla alla tummar och tår att vi får den så vi kan flytta ganska snarast innan lill knodden kommer, för det lär ju bli jäkligt kämpigt att flytta med en nyfödd right!
så då blir det antingen en 3:a eller 4:a vi flyttar till. =) nu är det jobbiga att bara vänta , det suger hårt för jag hatar att vänta !!
Marika » 2011-01-18 | 06:59:44

Mycket grymm bok, har varit på en föreläsning med henne super och mycket lärorikt. Har också läst hennes bok. Jag håller tummarna att ni får lägenhet. Kram

Jennie » 2011-01-18 | 09:16:32
URL: http://mammatillvidar.blogg.se/

Den boken började jag läsa men jag kom tyvärr inte så långt. Det blev ingen tid för att läsa . Just nu har jag en annan bok som handlar om tsunamin & leva vidare UTAN man & två utav barnen . Den är hemsk , men jag gillar hemska böcker på något vis fastän jag kan gråta floder .. haha ! Jag är knäpp ! Kanske ska ge den boken en chans till när man får lite tid för att läsa :)

En bok jag läst typ 4 ggr heter Kirre ! Den är sjuuuukt bra o jag älskar boken o hatar den samtidigt . Den rekommenderar jag verkligen .



Kram

Emily » 2011-01-18 | 10:31:27
URL: http://agressia.blogg.se/

Tack gumman, vad söt du är! De e svårt för jag har letat överallt hur man gör! Men får väl leta lite till! :P

Jag älskar med varma färger egentligen, men jag vet inte var jag fått vitt ifrån nu? Helt sjukt :P När jag bodde hemma hade jag vinröda väggar och en grå fondvägg och hade asmysigt :P

Jenny » 2011-01-18 | 11:29:03
URL: http://jennyygutemyr.blogg.se/

Åå den där boken ska man nog ta och läsa :-D Nej jag har inga barn :'( Men en vacker dag :-D

Erica » 2011-01-18 | 11:41:11
URL: http://horfiwiel.blogg.se/

Jag älskar den boken!

Elly- mamma till Leon » 2011-01-18 | 16:54:07
URL: http://gravidnu.blogg.se/

han brukar sova i sin säng på dagarna, men nu har han kommit in i en period då han BARA ska sova i knät på oss eller i vagnen :S

din tjej då? vart somnar hon?



Haha, ja du idag så åkte jag mer el mindre skriodskor på gatan

kram

Mikaela - gravid i vecka 35 » 2011-01-18 | 20:38:03
URL: http://mikaelalindebrand.blogg.se/

I amningskudden använder jag Styrolitkulor eftersom det formar bättre än om man skulle ha bomull eller liknande :) Men som sagt, det är lätt att slänga ut pengar på det man vill ha och om man inte orkar eller kan göra något själv. Min mamma hjälpte mig, och jag ville sysselsätta mig om dagarna så det var mest därifrån jag fick idén :)



Hur är det med dig annars?



Kramar

cassandra, mamma till josefin och lexus » 2011-01-18 | 21:03:52
URL: http://weareyoungparents.blogg.se/

så mycket billigare är de inte, de ligger typ på samma pris överallt ;)



babyjoogger city select så heter den!

Hannele - mamma till 2 pojkar » 2011-01-18 | 21:32:24
URL: http://mammah.webblogg.se/

Svar:

Haha..ja det är dom fortfarande än idag också eller ja i vissa drag har dom och ja det syns att dom är syskon..ahaha..



Aaah..då förstår jag :)



Äsch så lite så! Men jag har lärt mig en sak..en tjej som sa till mig på föräldragruppen så länge man har barn så kommer det alltid något klagomål och så kommer det alltid att vara men detär bara att skita i dom :)



Kraam

Linda Olsson » 2011-01-18 | 23:12:35
URL: http://mrslindaolsson.blogg.se/

Japp, silikoninlägg är det :)



Kommer inte ihåg riktigt, men det va väl iaf ett par cigg om dagen, nästan hela grav.



Ha det så bra!

Kramar

DONKEN-2barnsmorsa 2be » 2011-01-19 | 05:15:32
URL: http://donkens.blogg.se/

låter helt klart läsvärd. är det från en sann berättelse?



jadu jag vet inte, det är väl våfflan som inte gillar kaffe längre eller nåt, haha... nä jag vet inte. men det är bara nu på senare tid. helt knäppt.

pöss!



ps. HOPPAS att ni får den! det suger åsneballe o vänta på såna svar...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback